دارندگان سهام عدالت بخوانند!

جعفر سبحاني الزام برخي شعب بانک ها به مشمولان سهام عدالت را براي افتتاح حساب جديد خلاف قانون اعلام کرد و گفت: براي برخورداري مشمولان از سود سهام عدالت، نياز به افتتاح حساب جديد نيست و مي توان شماره شباي هر حسابي را وارد سامانه کرد.
دارندگان سهام عدالت بخوانند!

به گزارش صنعت نویس، «جعفر سبحاني» مشاور رئيس سازمان خصوصي سازي افزود: هر فرد ايراني مشمول سهام عدالت مي تواند شماره شباي حسابي که در نظام بانکي دارد را وارد سامانه سهام عدالت کند.
وي ادامه داد: در اين طرح نياز به افتتاح حساب جديد نيست، مگر آنکه حساب فرد مشمول در سيستم بانکي مسدود شده باشد و يا اصلا حسابي نداشته باشد.
سبحاني درباره درخواست و اصرار برخي بانک ها از شهروندان براي افتتاح حساب به منظور واريز سود سهام عدالت گفت: سازمان خصوصي سازي در اطلاعيه هاي خود چندين بار اعلام کرده است که هيچ بانکي حق ندارد مشمولان را ملزم به افتتاح حساب جديد کند و اگر فرد يک حساب در هر بانکي داشته باشد، مي تواند براي آن شماره شبا درخواست کند.
سبحاني با بيان اينکه مردم گزارش هايي در اين زمينه به سازمان خصوصي سازي ارسال کرده اند، اظهار داشت: پيگيري ها نشان مي دهد که اين تخلفات در سطح برخي شعب بانک ها بوده و اينگونه نيست که بانک به صورت سيستمي به شعب دستور داده باشد.
وي ملزم کردن مشتريان بانکي براي افتتاح حساب جديد را خلاف قانون دانست و تاکيد کرد: تنها در صورتي فرد بايد حساب جديد افتتاح کند که هيچ حسابي در بانک ها نداشته و يا حساب وي به دلايلي مسدود شده باشد.
وي با يادآوري اينکه آخرين ثبت نام هاي مربوط به سهام عدالت در آذر ماه 94 انجام و پرونده سهام عدالت بسته شد، گفت: اکنون گروه هاي شغلي متعددي از جمله روستاييان، عشاير، کارمندان دولت، خبرنگاران، کارگران فصلي و خدام مساجد جزء مشمولان سهام عدالت هستند.
وي با يادآوري اينکه پيش از پايان تابستان نخستين مرحله واريز سود مشمولان سهام عدالت انجام مي شود، تاکيد کرد: براي واريز سود، داشتن شماره شباي حساب بانکي فرد مشمول الزامي است.

راه اندازي مرکز پاسخگويي به پرسش هاي مردم
مشاور رئيس سازمان خصوصي سازي از راه اندازي مرکز پاسخگويي به سوالات و ابهامات مردم در اين سازمان خبر داد و گفت: اين مرکز هر روز از 9 صبح تا 7 بعداز ظهر پاسخگوي مردم است و هموطنان مي توانند در تماس با شماره 83338 که قابليت پوشش 90 تماس همزمان را دارد، پرسش هاي خود را با کارشناسان حوزه سهام عدالت در ميان بگذارند.

تاييد بيش از 25 ميليون شماره شباي بانکي
مشاور رئيس سازمان خصوصي سازي با اعلام آمار جديد از ثبت نام هاي مردم، اظهار داشت: از 30 فروردين تاکنون حدود 35 ميليون نفر به سامانه سهام عدالت مراجعه کرده اند که از اين ميزان 28 ميليون شماره شباي خود را در سامانه ثبت کرده اند.
سبحاني با يادآوري اينکه شماره شباي بيش از 25 ميليون مشمول تاييد شده است، گفت: از زمان ثبت شماره شبا 2 هفته زمان نياز است تا شماره اعلامي در سيستم بانکي تاييد شود.
وي با تاکيد بر اينکه وضعيت شماره شباي بانکي پس از بررسي در سيستم بانکي به صورت پيامک به مشمول اعلام مي شود، افزود: در صورتي که حساب متعلق به فرد مشمول نباشد و يا حساب اعلامي مسدود شده باشد، شماره شبا تاييد نمي شود که در قالب يک پيامک به فرد اطلاع داده مي شود.
به گزارش ايرنا، سامانه سهام عدالت با هدف اطلاع هموطنان از صورت حساب خود و نيز دريافت شماره شبا براي واريز سود سهام از اسفند ماه پارسال به نشاني اينترنتي www.samanese.ir آغاز به کار کرده است.
مشمولان مي توانند با مراجعه به شعبه بانک هاي عامل، استفاده از دستگاههاي خودپرداز بانکي يا از طريق اينترنت بانک و تلفن بانک شماره شباي 24 رقمي حساب هاي خود را دريافت کنند.
10 سال مهلت قانوني براي اينکه از محل سود سهام عدالت، بدهي مشمولان بابت خريد سهام پرداخت شود، به پايان رسيده و براي هر فرد 10 ميليون ريال (يک ميليون تومان) سهم اختصاص يافته است.
در اين 10 سال، از محل سود سهام عدالت مقداري سود به خزانه واريز شده و اکنون با پايان مهلت 10 ساله، سهام قابل واگذاري است.

منبع:ایرنا

افزودن نظر جدید