حسین پرتوی، عکاس لحظات ناب انقلاب درگذشت

حسین پرتوی عکاس معروف عکس دیدار˝همافران با امام خمینی˝ روز 28 اردیبهشت ماه پس از یک دوره بیماری طولانی در سن 72 سالگی درگذشت.

به گزارش  امید به نقل از هنرآنلاین؛ حسین پرتوی عکاس معروف عکس "دیدار همافران با امام خمینی" روز 28 اردیبهشت ماه پس از یک دوره بیماری طولانی در سن 72 سالگی درگذشت. حسین پرتوی از 27 اردیبهشت‌ماه در کما بود . او سال‌ها از بیماری ALS رنج می‌برد.

قریب به 10 سال بود که حسین پرتوی در بستر بیماری بود و از 7 سال پیش تا یک روز پیش از مرگش که به کما برود؛ او تنها با چشم‌هایش با مخاطبان و اعضای خانواده‌اش حرف می‌زد . او از یک سال گذشته زخم بستر گرفته بود و در تمام این مدت از سوراخی که پزشکان در گلو و پهلوی او ایجاد کرده بودند به او غذا می دادند. او در 10 سال گذشته تنها 2 دوبار از خانه خارج شد.

حسین پرتوی متولد سال 1321 در اردبیل است، او در 15 سالگی به کارگزینی روزنامه کیهان رفت رییس کارگزینی به او گفت، برای شما جا نداریم، او ماند و نتیجه گرفت. پس از دوره تحصیل در روزنامه کیهان مشغول به کار شد. در سال ۱۳۳۸ به صورت حرفه‌ای با عکاسی ورزشی کار خود را شروع کرد. در سال ۱۳۵۶ از انقلاب ایران عکس‌ های منحصربه فردی تهیه کرد.

طی سال‌های جنگ ایران و عراق به عنوان دبیر سرویس عکس روزنامه کیهان برگزیده شد. پس از ۳۱ سال خدمت در روزنامه کیهان در ۲۷ شهریور ۱۳۶۸ بازنشسته شد و به دلیل دوستی و علاقه‌ای که به پروفسور حسابی داشت با قسمت فرهنگی بنیاد حسابی همکاری خود را شروع کرد.

پوران‌دخت پرتوی همسرحسین پرتوی  گفت: همسرم ساعت یک بعدازظهر روز 28 اردیبهشت ماه پس ازیک دوره بیماری 10 ساله درگذشت و رنج های چند ساله اش به پایان رسید.

او درباره زمان و مکان خاکسپاری حسین پرتوی گفت: هنوزفرزندان ما به دلیل دوری راه نتوانسته اند خودشان را به خانه برسانند، ازاین رو هنوز زمان و مکان خاکسپاری را مشخص نکرده ایم.

افزودن نظر جدید