حذف محصول ناقص از فرآیند تولید ایران‌خودرو

قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو با اعلام حذف خودرو ناقص از فرایند تولید گفت: از ابتدای سال تا کنون تولید خودرو کامل این گروه به ۸۴ هزار ۳۸۵ دستگاه رسید.
حذف محصول ناقص از فرآیند تولید ایران‌خودرو

به گزارش صنعت نویس، کیانوش پورمجیب با اعلام افزایش ۶۵ درصدی تولید خودرو کامل سواری از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزود: با حذف خودرو‌های ناقص و ادامه تولید به صورت کامل و عبور مستقیم از خط تولید به دست مشتریان، صرفه جویی و کاهش هزینه قابل توجهی نیز رقم خواهد خورد. ضمن اینکه نخستین نتیجه این اقدام، افزایش ۲۵ درصدی کیفیت محصولات ایران خودروست.

وی افزود: از روز پایانی اردیبهشت‌ماه و یک روز زودتر از موعد مقرر، خودرو ناقص از فرآیند تولید ایران خودرو حذف شد در حالی که تولید روزانه حداقل ۲۵۰۰ دستگاه خودرو در دستور کار قرار دارد، ۳۱ اردیبهشت‌ماه، ۲۷۵۱ دستگاه خودرو کامل سواری و ۴۱ دستگاه خودرو تجاری سنگین و نیمه سنگین تولید شده که در مجموع تولید ۲۷۹۲ دستگاه انواع خودرو را نشان می‌دهد.

پورمجیب گفت: با حذف خودرو ناقص از فرآیند تولید، در تولید خودرو کامل و تجاری‌سازی شده، پنج درصد جلوتر از برنامه تولید ۷۲۵ هزار دستگاه سواری در سال ۱۴۰۱ هستیم.

قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو، تعداد اسناد صادر شده خودرو‌ها از ابتدای امسال تاکنون را با رشد ۴۵ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۷۶ هزار و ۷۱۵ دستگاه برشمرد و گفت: در مقایسه با سال گذشته عرضه بیش‌تری به بازار انجام شده است.

وی با بیان این که موضوع تولید ناقص، جز دو یا سه سال، در سال‌های اخیر ایران خودرو وجود داشته، گفت: اگر در سال ۱۴۰۰ تولید بدون کسری و عبور مستقیم داشتیم، در بدترین حالت شاید ۱۵ هزار دستگاه کم‌تر خودرو تولید می‌کردیم، اما چهار هزار میلیارد تومان کاهش هزینه رقم می‌خورد و شاخص‌های کیفیت ۲۵ درصد افزایش می‌یافت و این حجم از تنش و درگیری و صرف هزینه‌های معنوی و مادی نیز اتفاق نمی‌افتاد.

پورمجیب افزود: زمان برنامه توسعه محصولات ایران خودرو و فرآیند طراحی تا تولید خودرو ۱۸ ماه تعریف شده که این زمان برای طرح توسعه‌ای TF۲۱، از طراحی تا تولید انبوه محقق خواهد شد.
منبع: ایکوپرس

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید