قطعه ساز بزرگ، در خرید سهام خودروسازی ناکام ماند

جواب رد ایران خودرو به کروز

سهام 15/8 درصدی شرکت سرمایه گذاری سمند ایران خودرو در شرایطی یازدهم بهمن ماه امسال عرضه خواهد شد که شنیده می شود یکی از قطعه سازان بزرگ داخلی با پاسخ منفی برای خرید آن مواجه شده است.
جواب رد ایران خودرو به کروز

به گزارش خبرنگار صنعت نویس،شنیده ها از این حکایت دارند که شرکت کروز به عنوان یکی از غول های قطعه سازی، خواستار خرید سهام 15/8 درصدی "سمند" بوده، اما ایران خودرویی ها با این موضوع مخالفت کرده اند. بر این اساس، ایران‌خودرویی‌ها اعلام کرده‌اند که ۸/ ۱۵ درصد از سهام خود (مربوط به شرکت سرمایه‌گذاری سمند) را به‌صورت مزایده واگذار خواهند کرد، اما نه به کروز. گفته می‌شود بلافاصله پس از انتشار آگهی فراخوان، کروز برای خرید سهام موردنظر پیشقدم شده، با این حال مسوولان ایران‌خودرو مخالفت و اعلام کرده‌اند سهام شرکت سرمایه‌گذاری سمند را به آنها واگذار نمی‌کنند. البته به‌جز ایران‌خودرو، جامعه قطعه‌سازی کشور نیز مخالف واگذاری این سهام به قطعه‌ساز موردنظر هستند، زیرا بیم آن را دارند که این قطعه‌ساز با توجه به سهام فعلی‌اش در صنعت خودرو و خرید سهامی جدید، ایجاد انحصار کرده و قدرتی فراتر از آنچه باید، بیابد.
کروز در حال حاضر یکی از سهامداران ایران خودرو به شمار می رود و اگر بتواند سهام 15/8 درصدی شرکت سرمایه گذاری سمند را نیز خریداری کند، ضمن افزایش قدرت نفوذ خود در بزرگترین خودروساز ایران، نقشی پر رنگ در تصمیمات این خودروساز خواهد داشت. این در شرایطی است که ایران خودرویی ها نمی خواهند کروز به عنوان یک قطعه ساز، بیش از اینها قدرت بگیرد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید