تولید ایران‌خودرو از مرز نیم میلیون دستگاه گذشت

گروه صنعتی ایران‌خودرو ۲۱ د‌ی‌ماه موفق به عبور از مرز تولید نیم میلیون دستگاه خودرو سواری و تجاری سنگین و نیمه سنگین شد.

به گزارش صنعت نویس،آبی پوشان جاده مخصوص از ابتدای سال تا ۲۱ دی‌ماه با افزایش ۴۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از مرز تولید ۵۰۰ هزار دستگاه انواع خودرو سواری و تجاری عبور کردند و به این ترتیب به هدف تعیین شده برای تولید امسال و تحقق فرمان رییس جمهوری مبنی بر افزایش ۵۰ درصدی تیراژ تولید خودرو نزدیک‌تر شدند.
براساس این گزارش، طبق برنامه ریزی صورت گرفته در سه ماهه پایانی سال تیراژ تولید به بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه هدف‌گذاری شده است و تولید عبور مستقیم به عنوان یکی از دستاوردهای مهم ایران خودرو در تحقق اهداف تولید ارزیابی می‌شود.
روند تولید در ایران خودرو شتاب گرفته و در تولید هفتگی نیز رکوردهای جدیدی به ثبت رسیده است، به گونه‌ای که در هفته ۴۲ سال جاری، بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو تولید شده که از هفته ۴۰ سال ۱۳۹۹ تاکنون بی‌سابقه بوده است.
در حال حاضر علاوه بر تولید، صدور فاکتور و اسناد خودرو از ابتدای امسال تا ۲۱ دی ماه افزایش ۴۳ درصدی را تجربه کرده و در شاخص عرضه خودرو به مشتریان نیز در همین بازه زمانی رشد ۴۱ درصدی به ثبت رسیده است.
گروه صنعتی ایران خودرو از خردادماه امسال با تولید خودروی سواری به صورت عبور مستقیم و از شهریورماه سال جاری با تولید محصولات تجاری و سنگین به شکل عبور مستقیم، موفق به افزایش کیفیت محصولات تولیدی، ارتقای رضایتمندی مشتریان، صرفه جویی بیش از دوهزار و صد میلیارد تومانی و نیز سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه شده است.
حذف خودرو ناقص از فرآیند تولید، یکی از فرامین هشت گانه رییس جمهوری در بازدید سرزده از ایران خودرو بود که این مهم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته محقق شده و دستاوردهای آن نیز قابل مشاهده و اندازه‌گیری است.
منبع: ایکوپرس

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید