تصمیماتی درباره رسیدگی به شکایات در خصوص یارانه

رسیدگی به پرونده شکایت شهروندانی که به قطع یارانه خود اعتراض کرده اند، به پس از برگزاری انتخابات موکول شده و این به معنای منتفی شدن فرآیند برقراری مجدد یارانه کسانی که استحقاق دریافت یارانه را دارند، نیست .

 به گزارش صنعت نویس به نقل از خبرآنلاین، این تصمیم با هدف پیشگیری از هر گونه برخورد انتخاباتی با مساله یارانه از سوی دولت یازدهم و شخص رییس جمهور اتخاذ شده است .

 بر این اساس کسانی که حتی پس از رسیدگی مجدد پرونده هایشان مستحق دریافت مجدد یارانه شناخته شده اند، نیز پس از پایان اردیبهشت ، یارانه هایشان برقرار می شود .

 گزارش های رسیده نشان می دهد بررسی پرونده شکایات کسانی که به قطع یارانه هایشان اعتراض داشتند ، طبق روال تداوم داشت و کسانی که مستحق برقراری مجدد یارانه تشخیص داده شده اند نیز پیامکی مبنی بر برقراری مجدد یارانه هایشان دریافت کردند اما با نظر رییس جمهوری مقرر شد پرداخت مبالغ جدید در این قالب به پس از انتخابات موکول شود .

 دولت یازدهم اعلام کرده است یارانه های کنونی برقرار باقی می ماند و یارانه دهک های کم درآمد نیز با افزایش در سال جاری و سال های پیش رو مواجه خواهند بود .

 در قالب قانون برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است پرداخت یارانه های 45 هزار و 500 تومانی تا پایان دوره اجرای برنامه ششم یا به عبارت دیگر تا سال 1400 تداوم داشته باشد .

 برخی از منتقدین دولت با پخش شایعه هایی در صدد القای این نکته بودند که با تداوم دولت یازدهم یارانه ها قطع خواهد شد . این دسته خود وعده افزایش یارانه ها را مطرح می کنند این در حالی است که هم بر اساس قول رییس جمهور و هم به موجب مفاد پیش بینی شده در قانون برنامه ششم یارانه ها برقرار می ماند و یارانه کسانی که مستحق برقراری مجدد یارانه تشخیص داده می شوند نیز پس از انتخابات ریاست جمهوری به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد .

حسن روحانی پیش از این در واکنش به شائبه های انتخاباتی بازگشت یارانه برخی اقشار گفت: «اینها به دروغ می گویند این دولت اگر ادامه یابد، یارانه را قطع می کند، بعد دوباره می‌گویند چرا یارانه را برمی گردانید؛ خلاصه ما چه کار کنیم؟ ما میگوییم برای زندگی محرومان جامعه، فقط یارانه کافی نیست.»

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید