معاون وزیر اقتصاد :

به قانون خاصی درباره FATF نیاز نیست

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت : با توجه به توضیحات وزیر اقتصاد مجلس قانع شد که در شرایط حاضر نیاز به قانون خاصی درخصوص FATF نیست.

صنعت نویس: حسین قضاوی طبق جمع بندی های صورت گرفته ، کشور ما درحال حاضر به روال متعارف به تعاملات خود با FATF در قالبی که شورای امنیت ملی تعیین کرده است ادامه می دهد.
 

وی تاکید کرد : وزیر اقتصاد به مجلس دعوت شد و توضیحات مفصلی درخصوص FATF داد، همچنین مرکز پژوهش های مجلس در جلساتی که با دستگاه های مختلف داشت گزارش مبسوطی را تنظیم کرده و به این نتیجه رسیده است که درحال حاضر نیاز به قانون خاصی درخصوص FATF نیست.
 
معاون وزیر اقتصاد افزود: مجلس قانع شد که درحال حاضر نیاز به قانون خاصی نیست و یک نقشه راه برای ادامه مذاکرات وجود دارد و هر جا لازم باشد که قانون خاصی اصلاح شود حتماً‌ دولت پیشنهادهای خود را به مجلس ارائه می دهد.
 
معاون امور بانک و بیمه وزیر اقتصاد گفت:‌ ممکن است در گذر زمان و در برخی موارد نیاز به اصلاح قوانین داشته باشیم که در این صورت اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.
 
وی افزود: بعنوان مثال تنبیهاتی که در قانون مبارزه با پولشویی درنظر گرفته شده است باید متناسب با جرم باشد که نیاز به قوانین جدید دارد و حتما ً‌بعد از جمع بندی های صورت گرفته به مجلس می رود. 
 
معاون وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: لایحه مجزا درخصوص FATF موضوعیت ندارد ولی در قوانین مختلف ممکن است نیاز به اصلاحاتی داشته باشد که در صورت جمع بندی حتماً‌ به مجلس تقدیم می شود.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید