برند ارج حفظ می شود

محمدرضا حسینی، مدیرعامل شرکت ارج می‌گوید بسیاری به زمینی که به‌عنوان پارکینگ ایران خودرو استفاده می‌شود اعتراض دارند در صورتی که این زمین‌ها در اصل متعلق به شرکت ارج نیست و مالک آن تعاونی ایران خودرو است.
برند ارج حفظ می شود

این در حالی است که گروهی ازکارگران این کارخانه زمین مورد نظر را جزو اموال کارخانه ارج دانسته و نگران به تاراج رفتن اموال هستند. کارخانه ارج از سه روز پیش تاکنون با مواردی همچون «اخراج کارکنان» «تعطیلی خط تولید» «فروش 17 هزار متر زمین» و... درصدر اخباراست. پاسخ به برخی از این موارد در گفت‌وگوی روزنامه «فرصت امروز» با محمدرضاحسینی بررسی شده است. این گفت‌وگو را بخوانید:

بسیاری معتقدند دلیل تعطیلی کارخانه ارج، زمین‌های ارزشمند شرکت است، آیا این موضوع صحت دارد؟
خیر. شرکت ارج سه قطعه زمین به متراژ 130 هزار متر مربع دارد و برخی صحبت‌ها درباره اینکه زمین شرکت ارج به پارکینگ ایران خودرو تبدیل شده است، کاملا غلط است، زیرا این زمین در اصل متعلق به تعاونی ایران خودرو است و تنها در اختیار شرکت ارج قرار گرفته است. از سویی گفته می‌شود که این زمین‌ها در رهن بانک است، درست است زیرا هنگامی که تسهیلاتی دریافت می‌شود باید زمین شرکت در رهن بانک قرار گیرد. اما اینکه گفته می‌شود زمین‌های شرکت به‌عنوان بدهی در اختیار بانک قرار داده شده کذب است.

اخراج کارگران کارخانه را تایید می‌کنید؟

خیر. زیرا این کارگران که دیگر در شرکت فعالیت ندارند دو دسته هستند، عده‌ای بازنشست شده‌اند و عده‌ای دیگر پایان سال گذشته به رضایت و تمایل خود از شرکت رفتند. تمامی این کارگران که از شرکت رفته‌اند برگه رضایت دریافت کردند که اگر یکی از این دوستان اخراج شده بود به هیچ عنوان برگه رضایت از شرکت دریافت نمی‌کرد. نکته مهم دیگر این است که ما به هیچ‌کدام از کارگرانی که از شرکت رفته‌اند، بدهی نداریم.

هنگامی که با یکی از کارگران که سابقه 20 ساله در کارخانه ارج دارد، صحبت کردیم معتقد بود طی این سال‌ها بازسازی (اورهال) کارخانه در دو مرحله از سال اتفاق می‌افتاد که یک مرحله در تعطیلات عید نوروز و دیگر در تعطیلات مرداد ماه بود، امسال شاهد بازسازی کارخانه و خط تولید آن در ماه مبارک رمضان هستیم، دلیل چیست؟

ممکن است این اتفاق در سال‌های گذشته رخ داده باشد اما طبق صلاحدید مهندسان و کارشناسان و همچنین هیات مدیره شرکت برنامه‌ریزی شد با توجه به اینکه در نظر داشتیم فعالیت‌های تعمیری برای بدنه کارخانه انجام دهیم و شرایط آب و هوایی اهمیت داشت، بازسازی (اورهال) خط تولید در ماه مبارک رمضان انجام شود.

برخی کارگران باسابقه شرکت می‌گویند مدیرانی که در سال‌های اخیر برای فعالیت در شرکت منصوب شدند، با ماموریت تعطیلی کارخانه آمده‌اند، نظر شما چیست؟

این صحبت و اظهار نظر این دوستان درباره این موضوع است و من نظری درباره آن ندارم.

حفظ برند ارج اهمیت بالایی دارد، برنامه شما برای این موضوع چیست؟

هیات‌مدیره شرکت دو استراتژی مهم را برای ادامه فعالیت شرکت ارج در نظر گرفته است که در کنار این دو استراتژی، بحث واگذاری ارج به شرکت داخلی یا خارجی مطرح است. ما در نظر داریم تا با برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت تا هنگام واگذاری شرکت، به تولید محصولات با کیفیت و متنوع بپردازیم و رضایت مصرف‌کنندگان را بیش از پیش جذب کنیم. از سویی شرکت برنامه بلند‌مدتی دارد تا سرمایه‌گذار خارجی در زمینه تامین سرمایه، تکنولوژی، دانش و... با ما شریک شود. از طرف دیگر ایده‌ای داریم برای جابه‌جایی محل کارخانه که تنها در حد یک ایده و نظر است.

میزان تولید کارخانه پس از آغاز به کار مجدد به اعتقاد شما، چقدر است؟

میزان تولید شرکت بستگی به شرایط بازار دارد و با توجه به اینکه سال گذشت رکود تورمی بر اقتصاد کشور حاکم بود حتی برندهای معروف خارجی هم با مشکلاتی مواجه بودند. برهمین اساس ما باید با توجه به تقاضا و میزان بازار تولید داشته باشیم اما رقم خاصی در نظر نداریم. این شرکت ظرفیت تولید خیلی بالایی دارد و امید داریم تا با تنوع محصولات بتوانیم نیاز مصرف‌کنندگان را تامین کنیم.

امید دارید یا برنامه؟

هیچ اقدامی بدون برنامه انجام نمی‌شود و در همین راستا ما جلساتی برگزار کردیم و آخرین تصمیم اتخاذ شده این است که با سرعت بخشیدن به کارها بتوانیم فعالیت کارخانه را آغاز کنیم.

آیا شاهد حفظ برند ارج خواهیم بود؟

بله. زیرا اگر هدف حفظ برند ارج نبود، تاکنون عمر فعالیت کارخانه تمام شده بود و شاهد هیچ‌کدام از این اتفاقات نبودیم و شرط مهم ما برای واگذاری شرکت حفظ برند کارخانه لوازم خانگی ارج است.
 

گفت و گو از ساناز کلاهدوز

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید