برنامه رشد 59 درصدی تولید ایران خودرو در 1401

برنامه افزایش ۵۹ درصدی تولید در گروه صنعتی ایران خودرو گروه صنعتی ایران خودرو با هدف‌گذاری تولید ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو، فراتر از فرمان رییس‌جمهوری محترم، افزایش بیش از ۵۹ درصدی را نسبت به سال گذشته محقق خواهد کرد.
برنامه رشد 59 درصدی تولید ایران خودرو در 1401

به گزارش صنعت نویس، خودروساز بزرگ کشور، با تکیه بر رهنمودهای مقام معظم رهبری و با هدف تحقق شعار «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌ آفرین»، تولید ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو را در دستور کار قرار داده است.
این خودروساز که راهبرد تولید اقتصادی را در پیش گرفته، در نظر دارد در سال جاری با عبور از تولید محصولات زیان‌ده، به سمت تولید محصولاتی به روزتر، باکیفیت‌تر و مقرون به صرفه‌تر پیش رود و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تا انتهای سال ۱۴۰۱، ۷۵۰ هزار دستگاه انواع خودروی سواری، وانت و خودروهای تجاری سنگین و نیمه سنگین تولید کند.
از تعداد کل هدف‌گذاری شده، ۷۲۵ هزار دستگاه سهم محصولات سواری و وانت و ۲۵ هزار دستگاه سهم خودروهای تجاری خواهد بود. تولید سال گذشته این خودروساز بیش از ۴۷۱ هزار دستگاه بوده و با افزایش تولید امسال، افزایش بیش از ۵۹ درصدی را رقم خواهد زد.
تولید سال گذشته ایران خودرو در حوزه خودروهای سواری ۴۶۴ هزار و ۳۹۳ دستگاه و در حوزه تجاری سنگین و نیمه سنگین نیز ۷۰۰۷ دستگاه بوده است.
با تحقق هدف امسال ایران خودرو، افزایش ۲۵۶ درصدی در خودروهای تجاری سنگین و نیمه سنگین و افزایش ۵۶ درصدی در حوزه خودروهای سواری و وانت محقق خواهد شد.
منبع: ایکوپرس

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید