برنامه‌ تولید ایران خودرو فراتر از دستور رئیس جمهور

گروه صنعتی ایران‌خودرو ضمن اشاره به عملکرد خود در سال گذشته طی یک نمودار اینفوگرافیک آمار تولید، از برنامه‌ریزی برای افزایش ۵۹ درصدی تولید نسبت به سال گذشته و فراتر از فرمان افزایش ۵۰ درصدی رئیس جمهوری خبر داد.

به گزارش صنعت نویس، رئیس جمهوری پس از بازدید خود از گروه صنعتی ایران‌خودرو هشت دستور جهادی در جهت کیفی و کمی‌ صنعت خودرو صادر کرد که یکی از آن‌ها افزایش تولید ۵۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ در سال جاری است.

در این راستا، علاوه‌ بر اینکه دو خودروساز بزرگ برنامه‌های خود برای افزایش تولید را ترسیم و اعلام کرده‌اند و هدف‌گذاری‌های لازم صورت گرفته است، اینفوگرافیک ارائه شده از سوی گروه صنعتی ایران‌خودرو نشان می‌دهد که این خودروساز برنامه ۵۹ درصدی تولید را در دستور کار قرار داده است.

ایران‌خودرو ضمن اشاره به عملکرد خود در سال ۱۴۰۰ مبنی بر تولید بالغ بر ۴۷۱ هزار دستگاه خودرو شامل ۷۰۰۷ دستگاه در حوزه سنگین و نیمه سنگین و ۴۶۴ هزار و ۳۹۳ دستگاه در حوزه خودروهای سواری، به هدف‌گذاری‌های صورت گرفته برای سال جاری به شرح زیر پرداخته است:

ایران‌خودرو در نظر دارد در سال ۱۴۰۱ فراتر از دستور رئیس جمهوری برای افزایش ۵۰ درصدی تولید گام بردارد و افزایش ۵۹ درصدی تولید نسبت به آمار تولید در سال گذشته را محقق کند. ضمن اینکه بطور جزئی‌تر افزایش ۲۵۶ درصدی تولید در حوزه خودروهای سنگین و نیمه سنگین و افزایش ۵۶ درصدی تولید در حوزه‌ خودروهای سواری و وانت در دستور کار ایران‌خودرو قرار دارد.

بر این اساس ایران‌خودرو وعده کرده است که در سال ۱۴۰۱ تولید ۲۵ هزار دستگاه خودرو تجاری (سنگین و نیمه سنگین) و تولید ۷۲۵ هزار دستگاه خودرو سواری و وانت را در آمار تولید خود به ثبت برساند.
منبع:ایکوپرس

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید