تبعيت شريك چيني سايپا از تحريم ها

برليانس هم از ايران مي رود

تحريم هاي آمريكا عليه ايران، خودروسازان چيني را نيز ترسانده است، تا جايي كه گفته مي شود شركت برليانس نيز تقريبا ارتباط خود با سايپا را قطع كرده است.
برليانس هم از ايران مي رود

به گزارش خبرنگار صنعت نويس، برليانس از جمله خودروسازان چيني است كه پس از توافق هسته اي راهي ايران شد و با گروه خودروسازي سايپا مشاركت در حوزه مونتاژ محصول را آغاز كرد. برليانس ابتدا محصولات خود را در سايپا مونتاژ مي كرد و در ادامه، راهي پارس خودرو شد.

روابط برليانس و گروه خودروسازي سايپا تا قبل از تحريم هاي آمريكا گرم بود، اما طي چند وقت اخير، طرف چيني روابط خود را بسيار كاهش داده است. آن طور كه يك منبع آگاه عنوان مي كند، توليد برليانس طي چند هفته گذشته بسيار افت كرده و به احتمال فراوان تا پايان سال توليد محصولات اين خودروساز چيني در كشور متوقف خواهد شد. به گفته وي، برليانس تحت تاثير تحريم هاي آمريكا و به خصوص به دليل محدوديت در نقل و انتقال پول تمايلي به ادامه همكاري با سايپايي ها را ندارد و در حال حاضر نيز روند ارسال قطعات از اين شركت به كشور تقريبا در حال توقف است.

اين در حالي است كه سايپا چند هزار دستگاه برليانس را پيش فروش كرده و طبعا با توجه به خروج احتمالي طرف چيني، قادر نيست به تمامي تعهدات خود عمل كند. بنابراين سايپايي ها مجبورند يا پول ثبت نام كنندگان برليانس را عودت دهند و يا محصولات جايگزين در اختيار آنها بگذارند.

برچسب‌ها :

دیدگاه‌ها

ای خدا ما چقدر بدبختیم که این چینیهای حشره خوار، بما زور میگن و ما رو گربه رقصون می کنند.

افزودن نظر جدید