انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از صدا و سیما به دلیل تطهیر طالبان

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: رسانه ملی اگر قرار است دستوری عمل کند و اخبار واقعی افغانستان و جنایات طالبان را نگوید، لااقل خلاف هم نگوید و از کارشناسانی که با واقعیت‌های افغانستان آشنا هستند، استفاده کند.
انتقاد روزنامه جمهوری اسلامی از صدا و سیما به دلیل تطهیر طالبان

به گزارش صنعت نویس،اخبار مربوط به کشتار شیعیان قندهار را در تلویزیون، نیم‌ساعت بعد از شروع خبر ۱۴ دیروز و روز جمعه از تلویزیون جمهوری اسلامی ایران پخش کردند!

مقایسه کنید این روش را با پخش اخبار مرگ جرج فلوید، سیاه‌پوست آمریکائی که همین تلویزیون ما تا چند ماه به عنوان داغ‌ترین خبر پخش می‌کرد و هر روز هم برایش سینه می‌زد. اخبار ۱۵۰ شهید و ۲۰۰ مجروح مسجد سیدآباد قندوز هم که بعد از دو روز فراموش شد!

از این‌ها که بگذریم، تلویزیون در اخبار ۲۱ شب شنبه، با فردی به عنوان کارشناس درباره جنایت علیه شیعیان قندهار مصاحبه کرد که هیچ سابقه‌ای در مورد مسائل افغانستان ندارد و اظهارنظر‌های بسیار پرتی در این موضوع کرد. او گفت هدف، ایجاد جنگ میان شیعه و سنی است، در حالی که ماجرا اصولاً این نیست بلکه اجرای برنامه حذف شیعه از عرصه افغانستان است که گروه تروریستی طالبان در دستور کار خود دارد کمااینکه زبان فارسی را هم از رسمیت انداخته و فقه جعفری را هم که در قانون اساسی افغانستان رسمیت دارد، حذف کرده است.

این آقای مثلاً کارشناس، افتضاح بزرگ‌تری هم به بار آورد و گفت طالبان به تنهایی نمی‌تواند از عهده تأمین امنیت افغانستان برآید و باید کشور‌های منطقه کمکش کنند!

این سخن بقدری دور از آبادی بود که گوئی این فرد به مثابه سخنگوی طالبان اظهارنظر می‌کند.

خود تلویزیون هم متأسفانه در خبر جنایت قندهار، از قول گروه تروریستی طالبان که در دروغگوئی نظیر ندارد، گفت چند نفر از اعضای طالبان هم در این انفجار کشته شده‌اند!

اینهمه تلاش برای تطهیر طالبان معلوم نیست با چه هدفی صورت می‌گیرد. مردم افغانستان به تلویزیون ایران امید دارند و مایل هستند از آن‌ها حمایت کند نه از یک گروه انحصارطلب عقب افتاده و متحجری که با کودتا و تبانی با آمریکای جنایتکار بر افغانستان سلطه پیدا کرده و از همان روز‌های اول کمر به نابودی مخالفین خود بسته و اقشار مختلف مردم را از حقوق شهروندیشان محروم کرده است.

رسانه ملی اگر قرار است دستوری عمل کند و اخبار واقعی افغانستان و جنایات طالبان را نگوید، لااقل خلاف هم نگوید و از کارشناسانی که با واقعیت‌های افغانستان آشنا هستند، استفاده کند. شما در این فرافکنی‌ها تا کجا قرار است به پیش بروید؟ رسانه ملی متعلق به این کشور و این ملت است و حفاظت از اعتبار آن، برای آحاد ملت ایران مهم است.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید