امکان صادرات یک میلیون بشکه ای نفت ایران

معاون وزیر نفت گفت: شرکت ملی نفت ایران این ظرفیت را دارد که حدود ٥٠٠ هزار بشکه در روز صادرات خود را افزایش دهد و این میزان را در زمان آینده به یک میلیون بشکه برساند.
امکان صادرات یک میلیون بشکه ای نفت ایران

به گزارش صنعت نویس،امیرحسین زمانی نیا امروز در حاشیه مراسم سالگرد تاسیس شرکت ملی نفتکش ایران در جمع خبرنگاران درباره این که آیا کشور هند بزرگترین مشتری نفت ایران در پساتحریم خواهد بود آن را تائید نکرد و اظهارکرد: بیشترین نفت ایران به طور معمول به مقصد چین می‌رود، همان گونه که در دوران تحریم هم چین بزرگترین مشتری ایران بوده است.

وی گفت: مشتریان نفت ایران در پساتحریم از قاره‌های آسیا، آفریقا،‌ آمریکای لاتین و اروپا خواهد بود.

وی درباره افزایش ٥٠٠ هزار بشکه‌ای صادرات نفت ایران باوجود روند کاهشی قیمت نفت دربازارهای جهانی نفت، تصریح کرد:‌ شرکت ملی نفت ایران این ظرفیت را دارد که حدود ٥٠٠ هزار بشکه در روز صادرات خود را افزایش دهد و این میزان را در زمان آینده به یک میلیون بشکه برساند.

زمانی نیا با بیان این‌که ایران در دوران تحریم بازارهای نفت خود را از دست داده و عربستان و دیگران این بازار را اشغال کردند، یادآور شد: اولویت ایران به دست آوردن سهم بازار است و این ظرفیت را برای افزایش صادرات نفت دارد.

وی تاکید کرد: مشتریان نفت ایران هم اکنون وجود دارند و همه تلاشمان این است افزایش صادرات نفت ایران به بازار کمترین تاثیر را بر قیمت نفت داشته باشد.

معاون امور بین الملل وزیر نفت درباره عملکرد مدیران نفت در دوران پساتحریم گفت: از امروز همه مدیران کشور باید با کارآیی خود مدیریت کنند و دیگر بهانه ای به نام تحریم وجود نخواهد داشت.

منبع:فارس

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید