امضای ۵۳ تفاهم‌نامه همکاری ایران‌خودرو با دانش‌بنیان‌ ها

گروه صنعتی ایران خودرو نخستین همایش ظرفیت‌های همکاری با شرکت‌ها و نهادهای دانش‌بنیان را با امضای ۵۳ تفاهم نامه با این شرکت‌ها در زمینه تولید قطعه و مجموعه خودرو به پایان رساند.
امضای ۵۳ تفاهم‌نامه همکاری ایران‌خودرو با دانش‌بنیان‌ ها

به گزارش صنعت نویس، در این همایش دو روزه که در سالن اجتماعات ساپکو برگزار شد، نیازهای فناورانه گروه صنعتی ایران‌خودرو و همچنین ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای تامین این نیازها معرفی شدند.

علاوه بر برگزاری پنل‌های تخصصی در بیش از ۲۶۰ موضوع در حاشیه همایش، در نمایشگاه جانبی آن نیز شرکت‌های دانش‌بنیان و دانش‌پایه جتکو، تام، ایپکو، نیرو محرکه، چرخشگر، قالب های پیشرفته ایران خودرو، ساپکو، ایتراک، ایساکو، ایسیکو، گوهر فام، ایران خودرو خراسان، ایدم، مهرکام پارس، امداد خودرو، مبدل خودرو پاک، محورسازان، کابل خودرو سبزوار، الکتریک خودرو شرق، اگزوزسازی خراسان، ایران فاوا، قطعات محوری خراسان و ایران خودرو دیزل از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی ایران خودرو و همچنین معاونت‌های مالی و اقتصادی، کیفیت، توسعه منابع انسانی، خدمات فنی و تحقیقات، طراحی و تکوین محصول این گروه صنعتی با نمایش محصولات و فعالیت‌های فناورانه حضور فعالی داشتند.

همچنین شرکت‌ها و نهادهای دانش بنیان از جمله معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، فرادید، مانا، رادسا و سرمد، توان فناورانه خود در حوزه خودرو را در معرض دید عموم قرار دادند.

با توجه به استقبال بالای شرکت‌های دانش‌بنیان برای همکاری با ایران‌خودرو، امکان مذاکره و عقد تفاهم‌نامه در روزهای آتی نیز فراهم شده است.

در همایش «ظرفیت‌های همکاری شرکت‌ها و نهادهای دانش‌بنیان و گروه صنعتی ایران‌خودرو»، بیش از ۴۰۰ شرکت‌کننده حقیقی و حقوقی در حوزه‌های مختلف دانش‌بنیان به صورت حضوری یا مجازی حضور داشتند.

در این همایش که در روزهای ۲۲ و ۲۳ خردادماه برگزار شد، گروه صنعتی ایران خودرو و شرکت‌های دانش‌بنیان در ۶ محور کلان فناوری‌های پلتفرمی خودروهای سواری و سنگین (مسافری و باری)، فناوری‌های قوای محرکه و سیستم‌های انتقال خودروهای سواری و سنگین (درون‌سوز، هیبریدی و برقی)، فناوری‌های پلتفرم و قطعات برق و الکترونیک مخابراتی، فناوری‌های آزمون و صحه‌گذاری، فناوری‌های مواد و روش‌های تولید پیشرفته پلیمری و فلزی و فناوری پشتیبان، توانمندی، ظرفیت‌ و نیازمندی‌های خود را اعلام کردند.
منبع: ایکوپرس

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید