امضای بزرگترین تفاهم‌نامه همکاری شبکه بانکی بین شرکت مس و بانک ملت

شرکت ملی صنایع مس ایران و بانک ملت با هدف افزایش تعاملات مالی و اقتصادی، بزرگترین تفاهم‌نامه همکاری شبکه بانکی را امضاء کردند.

صنعت نویس: به گزارش مس پرس، دکتر امیر خرمی‌شاد مدیرعامل شرکت مس در مراسم امضای این تفاهم‌نامه که با حضور دکتر رضا دولت‌آبادی مدیرعامل بانک ملت، دکتر مجید هاتف‌وحید معاون مالی و اقتصادی شرکت مس و اعضای هیئت مدیره و معاونان بانک ملت برگزار شد، امضای این تفاهم‌نامه را فصل جدیدی در روابط این دو نهاد دانست و ابراز امیدواری کرد، همکاری‌های فی‌مابین ارتقا یافته و خیر و برکت را برای کشور و طرفین به‌همراه داشته باشد.
وی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه حوزه‌های مختلفی را در برمی‌گیرد، خدمات اعتباری، خدمات ارزی، تأمین سرمایه، لیزینگ، کارگزاری و بیمه را از جمله مفاد این تفاهم‌نامه عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت مس، اظهار داشت: در پی امضای این تفاهم‌نامه، در زمینه خدمات اعتباری، برای یک دوره چهارساله تا سقف 60 هزار میلیارد تومان اعطای تسهیلات به شرکت ملی صنایع مس ایران در نظر گرفته شده است.
دکتر خرمی‌شاد با بیان این که شرکت مس بالغ بر 230 پیمانکار دارد که در حوزه‌های مختلف همکاری دارند، گفت: بر اساس توافقات صورت‌گرفته، اعطای تسهیلات به شرکت‌های پیمانکار که از طرف شرکت مس به بانک ملت معرفی می‌شوند تا سقف 100 هزار میلیارد ریال خواهد بود.
وی، افزود: شرکت مس در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان برنامه مؤثری تهیه کرده؛ علاوه بر آن به موضوعاتی مانند محیط زیست، زیرساخت و زنجیره مس به طور ویژه پرداخته است و بانک ملت پذیرفته که در این حوزه‌ها با ملی مس همکاری‌های نزدیکی داشته باشد.
دکتر خرمی‌شاد ادامه داد: با سپرده‌گذاری شرکت مس، 10 هزار میلیارد ریال خدمات اعتباری توسط بانک ملت به شرکت‌های دانش‌بنیان که توسط شرکت مس معرفی می‌شوند، اعطا می‌شود.
مدیرعامل شرکت ملی مس همچنین اعطای تسهیلات به مشتریان شرکت مس برای خرید از بورس کالا را از دیگر بخش‌های این تفاهم‌نامه برشمرد و گفت: در این رابطه برای مدت سه ماه و به میزان 50 هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته‌شده که تا سقف 100 هزار میلیارد ریال نیز قابل افزایش است.
به گفته مدیرعامل شرکت مس، بر اساس این تفاهم‌نامه در زمینه اوراق سلف، مرابحه و وام نیز بانک ملت تا سقف 100 هزار میلیارد ریال تأمین مالی را متعهد شده است.

وی به ارائه خدمات ارزی اشاره کرد و افزود: بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه مقرر شد، بانک ملت با معرفی شرکت مس به ازای هر پروژه 20 میلیون دلار تسهیلات ارزی ارائه کند.

مدیرعامل شرکت مس با بیان این که کارسازی منابع ارزی شرکت مس از سوی بانک ملت تا سقف 300 میلیون دلار در نظر گرفته شده است، این رقم را قابل توجه دانست.
وی ظرفیت بانک ملت در خصوص لیزینگ و بیمه را مورد تأکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد در این زمینه نیز همکاری‌های دو طرف منشأ خیر و برکت باشد.

در ادامه، دکتر رضا دولت‌آبادی مدیرعامل بانک ملت نیز با بیان این که این تفاهم‌نامه بزرگ‌ترین تفاهم‌نامه بانک ملت و شبکه بانکی است، گفت: تفاهم‌نامه‌های مشابه، دارای اعداد و ارقام کمتری بوده‌اند.
مدیرعامل بانک ملت با بیان این که اجرای این تفاهم‌نامه بسیار مهم است و مسئولیت بالایی را برای شبکه بانکی ایجاد می‌کند، افزود: بانک ملت امروز به بزرگ‌ترین بانک کشور تبدیل شده و از نظر سرمایه، منابع ارزی و ریالی از پتانسیل بالایی برخوردار است.

دولت‌آبادی با اشاره به اعطای تسهیلات بانک ملت به شرکت مس برای یک دوره چهارساله تا سقف 60 هزار میلیارد تومان (معادل یک و نیم میلیارد دلار) گفت: وضعیت منابع ارزی و ریالی به ما این امکان را می‌دهد، بخش اعظم این تسهیلات را در ابتدای همکاری پرداخت کنیم و اگر در مراحل بعدی نیاز به اخذ مجوزهای لازم باشد باتوجه‌به ظرفیت‌های بانک ملت، به‌راحتی می‌توانیم مجوزهای لازم را از بانک مرکزی اخذ کنیم.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید