افزایش 30 درصدی ظرفیت فرآوری خط تولید کارخانه تغلیظ شهر بابک

مهندس محمود حکمتی با اعلام این خبر که ظرفیت فرآوری خط تولید کنسانتره مس از 625 تن به حدود 1000تن رسیده است،گفت: با انجام پروژه های اصلاحی، افزایش تولید 30 درصدی کارخانه تغلیظ مجتمع مس شهر بابک رقم خورد.

صنعت نویس: به گزارش مس پرس، مدیر امور تغلیظ مجتمع مس شهربابک با اعلام این مطلب گفت: با همت و خلاقیت کارکنان متخصص و پرسنل امور تغلیظ طی دو دهه اخیر ظرفیت فرآوری خط تولید کارخانه تغلیظ از 625 تن به حدود 1000تن رسیده است.

وی افزود: با انجام خلاقانه اصلاحات تجهیزات و فرآیند های زنجیره تولید، شناسایی و رفع تک تک گلوگاه های تولید بدون اعمال تغییرات بنیادین به تدریج ظرفیت فرآوری خط تولید از 625 تن به حدود 950 الی 1000 تن و بازیابی کلی خط تولید از 84 درصد به حدود 90 درصد رسیده است.
حکمتی ادامه داد: حاصل بهبود های چشمگیر این دو شاخص، بهره وری خط تولید را به مقدار 75 درصد بالاتر از ظرفیت طراحی و اسمی کارخانه قرار داده است که از این جهت به لطف خداوند در رده برترین کارخانه های فرآوری مس دنیا قرار داریم.
مدیر امور تغلیظ با اشاره به برنامه تولید ماهانه گفت: با یاری خداوند متعال و همت و تلاش پرسنل سخت‌کوش و مصمم خود،امورمعدن و تغلیظ موفق شدند در آذر ماه جاری با فرآوری ٧٠٠١٣١ تن خاک سولفوری در کارخانه تغلیظ١4٩44تن کنسانتره با عیار ٢4.٨٧معادل3717تن مس محتوی (113.6درصد برنامه) را تولید نمایدکه علاوه بر محقق شدن برنامه تولیدماهانه، 2601 تن کنسانتره مازاد بر برنامه تولید شده است.
حکمتی تصریح کرد:همچنین از ابتدای سال جاری کارخانه تغلیظ میدوک موفق شد با فرآوری5695380 تن خاک سولفوری116571 تن کنسانتره با عیار 26.4 معادل 30729 تن مس محتوا را تولید نموده و به کارخانجات ذوب مس (سرچشمه و خاتون آباد) تحویل دهد.
وی با اشاره به قطعی برق کارخانه تغلیط میدوک در تابستان سال جاری اظهار داشت:دستیابی به این مقدار تولید کانس در حالی صورت گرفت که از ابتدای سال جاری محدودیت‌های اعمال شده برای کاهش مصرف برق در راستای همکاری همه جانبه با سازمان برق منطقه ای استان کرمان حدود 170.4 ساعت توقف کامل خط تولید و195 ساعت، توقف بخشی از خط تولید که معادل 4 روز توقف شد ، می توان گفت در مجموع مقدار 270 ساعت توقف به خط تولید اعمال شد.
مدیر امور تغلیظ مجتمع مس شهر بابک بیان داشت: تعامل سازنده بین کارشناسان تخصصی امورهای معدن و تغلیظ نیز موجب بهبود بلندینگ خاک و انتخاب ترکیب مناسب برای بهره وری حداکثری در کارخانه تغلیظ شده است که همین جا بر خود لازم می بینم از مدیریت محترم معدن و همکاران دلسوز ایشان در آن امور قدردانی وتشکر صمیمانه داشته باشم.
حکمتی در ادامه پروژه های اصلاحی کارخانه تغلیظ میدوک را مورد تاکید قرار داد و گفت: به موازات مسائل جاری امور تغلیظ، پروژه های اصلاحی دیگری نیز برای بهبود مستمر بهره وری تولید در دست اقدام داریم که می توان به پروژه ی توسعه مرحله رافر فلوتاسیون که با نصب هفت عدد سلول فلوتاسیون ومکو wemco 250 انجام خواهد شد، اشاره کرد.
وی هدف اصلی این پروژه اصلاحی را افزایش زمان ماند و بهبود بازیابی کلی کارخانه عنوان کرد و افزود: محدودیت نرخ بار ورودی نیز تا 30درصد برطرف خواهد شد و امید است طی یکسال و نیم آینده این پروژه به بهره برداری برسد.
مدیر امور تغلیظ مجتمع مس شهر بابک ادامه داد: همچنین طراحی، ساخت و نصب پک کامل خردایش جانبی بعد از سنگ شکن اولیه نیز در دست برنامه ریزی و اقدام امور تغلیظ قرار دارد که مطالعات اولیه شامل امکان سنجی های فرآیندی ظرفیت ساخت داخل،جانمایی و طراحی اولیه آن انجام شده و با تکمیل PFS بزودی FS آن نیز انجام و برای اخذ مجوزهای لازم اقدام خواهد شد.
به گفته حکمتی پیش بینی می شود این طرح حدود 30 درصدبه ظرفیت تولید بیافزاید و طی کمتر از دو سال آینده نیز به بهره برداری برسد.
وی اظهار کرد: از حمایت همه جانبه مدیریت عامل شرکت ملی صنایع مس ایران، مدیریت مجتمع، معاونت بهره برداری و همه معاونین، مدیران و همکاران عزیزم در امور تغلیظ و همه امور‌های پشتیبانی تشکر و قدردانی می کنم.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید