افزایش ۴.۵درصدی قیمت نفت درهفته گذشته

قیمت جهانی نفت در هفته گذشته ۴.۵ درصد افزایش یافت و هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات به ۴۵ دلار و ۱۱ سنت رسید.

در حالی که با مشاهده نشانه هایی از کند شدن روند افزایش مازاد عرضه احساس حاکم بر بازار نفت مثبت تر شده است، قیمت نفت روز جمعه افزایش یافت و سومین هفته افزایشی متوالی را به ثبت رساند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، به گفته تجار، افزایش مصرف بنزین در آمریکا و افزایش نشانه های کاهش تولید در نقاط مختلف جهان از عوامل افزایش قیمت نفت بوده اند.

دومینیک چیریچلا، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «افزایش فعلی قیمت نفت ناشی از شکل گرفتن این احساس در بازار است که بدترین دوره بازار سپری شده و فرآیند توازن مجدد در بازار جهانی نفت آغاز شده است.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت  در پایان معاملات دیروز با 1.3 درصد رشد به 45 دلار و 11 سنت رسید، در حالی که قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز با 1.3 درصد رشد به 43 دلار و 73 سنت رسید. هر دو شاخص نفتی در جلسه دیروز تا 3 درصد رشد را تجربه کردند. اما برداشت سودهای انجام شده در آستانه تعطیلات آخر هفته موجب تعدیل افزایش قیمت نفت شد.

قیمت نفت برنت در این هفته 4.5 درصد و قیمت نفت خام آمریکا 8.4 درصد رشد داشت که سومین هفته افزایشی هر دو شاخص نفتی محسوب می شد. قیمت نفت از زمان رسیدن به پایین ترین رقم های امسال در فاصله ماه های ژانویه و فوریه، بیش از دو سوم افزایش یافته است.

اما گلدمن ساکس در یادداشتی برای مشتریانش نوشت که برقراری توازن پایدار در بازار که ناشی از کاهش تولید نفت شیل آمریکاست، در سه ماهه سوم امسال اتفاق خواهد افتاد.

بسیاری از تحلیلگران گفته اند که انتظار دارند تولید کنندگان نفت در آمریکا از هر فرصتی برای فروش نفت به محض ترمیم قیمت نفت در دوره های زمانی کوتاه استفاده خواهند کرد. این روند موجب فشار برقیمت های نفت در ماه های پایانی خواهد شد و می تواند رشد قیمت را در سه ماهه پایانی 2016 محدود کند.

 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید