مشکلات مسافران فرودگاه همچنان ادامه دارد

از سرگردانی مسافران تا پخش موسیقی‌های عجیب در فرودگاه

موج سنگین بارش برف که از ابتدای هفته در بخش‌های مختلف ایران اتفاق افتاده بود، با وجود توقف نسبی بارش‌ها همچنان بحران‌هایی را به وجود آورده که مشخص نیست چه زمانی به پایان خواهد رسید.
از سرگردانی مسافران تا پخش موسیقی‌های عجیب در فرودگاه

به گزارش صنعت نویس، در طول روزهای گذشته دو فرودگاه مهرآباد و امام خمینی (ره) به دلیل بارش برف، مسدود شدن باندها و پایین آمدن دید افقی خلبانان عملا نتوانستند تعداد زیادی از پروازهای خود را عملیاتی کنند و همین موضوع باعث شد برای بعضی از مسافران این فرودگاه‌ها مشکلاتی جدی به وجود آید.

قرار گرفتن فرودگاه مهرآباد در نزدیکی شهر تهران و برنامه‌ریزی این فرودگاه برای انجام پروازهای داخلی باعث شد حجم مشکلات مسافران در این فرودگاه با فرودگاه امام خمینی (ره) قابل مقایسه نباشد. هر چند در روزهای ابتدایی تعداد زیادی از مسافران در ترمینال فرودگاه مهرآباد نیز سرگردان بودند و لغو پی در پی پروازها مشکلاتی را برای آنها به وجود آورد، اما آمارهای جدید شرکت فرودگاه‌ها حاکی از آن است که از برپایی مجدد پروازها در مهرآباد تاکنون بیش از ۳۰۰ نشست و برخاست انجام شده است.

با این وجود از کار افتادن چند روزه فرودگاه مهرآباد باعث شد مشکلاتی جدی در برخی برنامه‌ریزی‌ها به وجود آید که از عدم امکان فرود هواپیمای معاون اول رئیس جمهوری گرفته تا لغو همایش دریایی در چابهار بخشی از آن است.

گزارش‌های مردمی حاکی از آن است که همچنان تعدادی از پروازها در مهرآباد با تاخیرهایی چند ساعته انجام می‌شود و بعضی از مسافران مجبور شده‌اند برای انجام پروازهای داخلی‌شان نیز ساعت‌ها در فرودگاه بمانند.

اوضاع در فرودگاه امام خمینی (ره) بدتر از این گزارش می‌شود. گزارش‌های متعدد مردمی نشان می‌دهد که تعداد زیادی از مسافران، ساعت‌ها در سالن ترانزیت این فرودگاه حاضر شده‌اند ولی با توجه به فراهم نبودن شرایط پرواز نه امکان خروج از فرودگاه را داشته‌اند نه می‌توانستند از سالن ترانزیت بیرون بیایند.

گفت‌وگوی ایسنا با تعدادی از مسافران این فرودگاه نشان می‌دهد که تعدادی از افراد بیش از ۲۴ ساعت در فرودگاه امام خمینی (ره) حضور داشته‌اند و شرایط آنها به‌ویژه آنهایی که با کودک خردسال قصد سفر داشته‌اند، چندان مناسب نیست.

باقی ماندن در این شرایط، باعث شده تعدادی از مسافران به حرکات اعتراضی دست بزنند و در کنار بعضی صحبت‌ها، حتی تعدادی از مردم یکی از کانترهای فرودگاه امام خمینی (ره) را نیز در اختیار گرفتند و از طریق بلندگوهای آن اقدام به پخش موسیقی‌های عجیب کردند.

در کنار مسافرانی که قصد خروج از فرودگاه امام را دارند، شرایط برای بعضی از مسافران که پروازهای ورودی‌ شان به تاخیر افتاده نیز مشخص نیست.

گفت‌وگوی ایسنا با یکی از مسافران فرودگاه امام خمینی (ره) که قصد دارد از دبی به مقصد این فرودگاه پرواز کند، نشان می‌دهد که با توجه به نهایی شدن خروج آنها از امارات متحده عربی، آنها مجبور شده‌اند در سالن ترانزیت فرودگاه دبی باقی بمانند و نه امکان خروج و بازگشت به شهر را دارند و نه شرایطی فراهم شده تا پروازشان انجام شود.

این مسافر گفت که شرایط آنها در فرودگاه دبی بیش از ۴۸ ساعت است که به همین روال ادامه داشته و حدود ۳۵۰ مسافر که اکثر آنها ایرانی هستند، شرایطی مشابه دارند.

هر چند در هر دو فرودگاه تهران، کارشناسان و متخصصان تلاشی قابل توجه برای بازگشایی پروازها انجام داده‌اند، اما به نظر می‌رسد که درصد قابل توجهی از مسافران هنوز با مشکلاتی جدی روبرو هستند و اعتراض‌هایی قابل توجه را نسبت به فرآیند اجرایی پروازهای خود و مدیریت بحران صورت گرفته در روزهای گذشته، ابراز می‌کنند.

منبع:ایسنا

افزودن نظر جدید