آمادگی ایران‌خودرو برای نوسازی تاکسی‌های تهران در برنامه پنج ساله

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از آمادگی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد و عنوان کرد: با همکاری مشترک میان ایران خودرو و شهرداری تهران در برنامه‌ای پنج ساله، امکان نوسازی تمامی تاکسی‌های تهران فراهم خواهد شد.
 آمادگی ایران‌خودرو برای نوسازی تاکسی‌های تهران در برنامه پنج ساله

به گزارش صنعت نویس، مهدی خطیبی در نشست با شهردار تهران، با تاکید بر این‌که با راه‌اندازی شرکت تاکسی‌رانی ایران خودرو، بهترین محصولات و خدمات را به مردم ارایه خواهیم کرد، گفت: در صورت راه اندازی شرکت تاکسی‌رانی فقط خودرهای اتوماتیک عرضه خواهد شد و در ادامه نیز با ایجاد زیرساخت‌های لازم، خودروهای برقی را وارد ناوگان خواهیم کرد.
وی گفت: در چهار دهه اخیر تولید خودرو با کسری قطعه به عنوان یک باور غلط در صنعت خودروسازی رایج شده بود که در خردادماه امسال این روند به طور کامل متوقف شد.
خطیبی ضمن قدردانی از حضور گرم و حمایت‌گرایانه شهردار تهران در ایران خودرو اظهار کرد: این شرکت متعهد به خدمت‌رسانی بهتر به مردم در زمینه تامین خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی، ون، اتوبوس و مینی‌بوس است که در این مسیر آماده هرگونه همکاری با شهرداری برای نوسازی ناوگان است.
وی تولید عبور مستقیم را یکی از اقدامات مهم و موثر صنعت خودرو کشور در سال‌های اخیر برشمرد و اظهار کرد: تولید در حال حاضر با ثبات و پایدار و همراه با سطح قابل توجه ساخت داخل دنبال می‌شود.
خطیبی با بیان این‌که خودرو در کوتاه‌ترین زمان پس از تولید وارد بازار می شود، گفت: امروز به برکت تولید خودرو کامل، خودرو پس از گذشت ۱۵ روز از تولید و طی فرایند شماره‌گذاری تحویل مشتریان می‌شود و از دیگر سو، تولید عبور مستقیم سبب افزایش کیفیت و صرفه جویی مالی قابل توجهی از ابتدای خرداد امسال تا پایان آبان‌ماه شده است.
وی سودآوری و فروش با قیمت اقتصادی را دو شاخص مهم برای صادرات ایران خودرو دانست و تصریح کرد: امروز در کنار رشد ۳۰۰ درصدی صادرات قطعات یدکی و ریخته‌گری، عرضه محصولات ایران خودرو به بازارهای هدف مانند ونزوئلا، آذربایجان و ارمنستان سودآور شده و همچنین بر همین اساس، برای صادرات رانا به صورت مونتاژی به بازار شاخ آفریقا در همین راستا برنامه‌ریزی می‌شود.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو مهم‌ترین مشکل صنعت خودرو را موضوع قیمت‌گذاری عنوان کرد و گفت: آن‌چه در چند سال اخیر این صنعت را آزار داد قیمت‌گذاری دستوری با اطلاق عنوان انحصار بود که انتظار می رود نهادهای تصمیم‌گیر مرتبط برای حل این معضل اقدام کنند.
وی ادامه داد: در این شرایط بورس می‌تواند کمک کند تا مشتری واقعی محصول مورد نیاز خود را در یک فضای رقابتی و سالم با قیمتی کم‌تر از بازار خریداری کند.
خطیبی در پایان اظهار امیدواری کرد، با حمایت، همکاری و تعامل بهتر نتیجه بازدید شهردار تهران به سرافرازی و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مردم شریف ختم شود.

گفتنی است، در پایان این نشست، شهردار تهران از خطوط تولید و مرکز تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین دستاوردهای این شرکت قرار گرفت.
منبع: ایکوپرس

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید