گزارش قالیباف از جلسه شورای عالی امنیت ملی به نمایندگان

رئیس فراکسیون دیپلماسی بین المللی و منافع ملی مجلس از ارائه گزارش رئیس مجلس از جلسه روز گذشته شورای عالی امنیت ملی با حضور رئیس تیم مذاکره کننده درباره مذاکرات در جلسه غیر علنی امروز خبر داد و گفت: در این جلسه آقای قالیباف به ارائه توضیحاتی درباره مذاکرات و مسائل پیش رو و موارد اختلافی با طرف مقابل پرداخت.

به گزارش صنعت نویس، حسین نوش آبادی در گفت و گو با ایسنا، در توضیح مباحث مطرح شده در جلسه غیر علنی امروز مجلس گفت: آقای قالیباف توضیحاتی درباره جلسه روز گذشته شورای عالی امنیت ملی مطرح کردند که این جلسه با حضور آقای باقری رئیس تیم مذاکره کننده تشکیل شده است و بحثهای بنیادی و اصولی در آن مطرح شده است لذا حتما راهکار مناسبی برای تصمیم گیری خوب و مذاکره خوب اتخاذ می شود و به موقع بحثها در تیم مذاکره کننده دنبال خواهد شد.

رئیس فراکسیون دیپلماسی بین المللی و منافع ملی مجلس ادامه داد: آقای قالیباف گزارش اجماعی و کلی بسته از جلسه دیروز شورای عالی امنیت ملی و مباحث مطرح شده بیان کرد و همچنین به ارائه توضیحاتی درباره سیاستهایی که باید اعمال شود، و تصمیم گیری هایی که نسبت به این مسائل باید صورت گیرد،‌ پرداخت.

نوش آبادی گفت: آقای قالیباف ورودی به بحث های جزئی و تصمیم گیری ها نداشت، صرفا گزارشی بود تا نمایندگان در جریان مذاکرات قرار گیرند، البته که نظر مجلس این است که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریمها مدنظر قرار گرفته و منافع ملی حفظ شود. علاوه بر این باید نظام ناعادلانه ای که غربی ها و آمریکایی ها دنبال می کنند تحت عنوان تحریم ها، لغو شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان گفت که در این جلسه فرصتی برای اظهارنظر نمایندگان فراهم نشد و آقای قالیباف به ارائه کلیاتی از مباحث مطرح شده پرداخت.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید