واکنش قاضی‌زاده به حقوق‌های نجومی بیمه‌مرکزی

نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: دستگاه‌های دولتی مقابل اجرای سیاست‌های اصل 44 مقاومت می‌کنند تا هیأت‌مدیره‌هایی وجود داشته باشد که مدیران دولتی وارد آنها شده و دستمزدهای کلان دریافت کنند.

سیدامیر قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به رقم‌های چند ده میلیونی حقوقی بعضی مدیران بیمه مرکزی و برخی بانک‌ها گفت: دولتی بودن اقتصاد خرد همین بلاها را بر سر کشور می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه در کشوری مانند آمریکا تا سه سال پس از اتمام مسئولیت یک مدیر، دولت فدرال به او حقوق می‌دهد تا مشغول کار یا فعالیت جانبی اقتصادی نشود اظهار داشت: ما یک سری بنگاه‌های دولتی را در اختیار عده‌ای گذاشتیم که هیچ گونه تعهدی در قبال ضرر و زیان وارده به آنها را ندارند و خسارت ناشی از زیان‌های وارد کرده را نمی‌پردازند.

قاضی‌زاده با ذکر این نکته که مدیرانی که این بنگاه‌های دولتی را در اختیار گرفتند خودشان اقدام به تصویب مبالغ کلان دریافتی برای خود می‌کنند، گفت: خودشان مصوب می‌کنند و خودشان پاداش می‌دهند.

وی این موضوع را مبتلا به همه شرکت‌های دولتی اعم از بانک‌ها، بیمه‌ها، شرکت‌های تابع وزارت نفت و ... عنوان کرد و افزود: حقوق مدیران تامین اجتماعی که سازمانی بین نسلی است را مشاهده کنید و ببینید که چقدر حقوق می‌گیرند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: این موضوع درباره بسیاری از نهادها وجود دارد و اکنون صرفاً صدای آن در بیمه مرکزی درآمده است و همه متوجه شده‌اند.

وی به دستمزدها و پاداش‌های پنهان در شرکت‌های دولتی و بانک‌ها اشاره کرد و ادامه داد: چرا دستگاه‌های دولتی در برابر اجرای سیاست‌های اصل 44 مقاومت می‌کنند؟ به خاطر اینکه هیات‌مدیره‌هایی وجود داشته باشد که مدیران دولتی وارد آنها شده و دستمزدهای کلان دریافت کنند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید