طلا در دنیا گران شد

در حالی که گمانه زنی هایی در مورد کند شدن روند افزایش نرخ بهره در آمریکا در سال آینده مطرح شده است، قیمت طلا امروز افزایش داشت، اما تقویت ارزش دلار مانع از رشد بیشتر قیمت ها شد.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱درصد افزایش به ۱۲۴۴ دلار و ۴۰ سنت رسید. قیمت طلا ی آمریکا نیز امروز با ۰.۱ درصد رشد به ۱۲۴۹ دلار و ۴ سنت رسید. آمیت کومار گوپتا، تحلیلگر بازار طلا گفت، به دلیل تقویت شاخص دلار، قیمت طلا تحت فشار قرار گرفته است. وی افزود، تا زمان برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا قیمت طلا در همین حدود باقی خواهد ماند. به دنبال تقویت مجدد میزان بازدهی اوراق قرضه دولت آمریکا و تضعیف پوند انگلیس در نتیجه وضعیت نامعلوم برگزیت، ارزش دلار امروز در نزدیکی بالاترین رقم یک ماه اخیر باقی ماند. ادوارد میر، تحلیلگر موسسه اف سی استون در یادداشتی نوشت: «فعلا این دلار است که بیشترین تاثیر را در تعیین قیمت طلا ارد.» به احتمال فراوان فدرال رزرو آمریکا در نشست روزهای ۱۸ و ۱۹ دسامبر نرخ بهره را بار دیگر افزایش خواهد داد، اما بازار روی روند افزایش نرخ بهره در سال آینده میلادی متمرکز شده است. سرمایه گذاران همچنین به دقت تحولات مربوط به برگزیت را دنبال می کنند.

پس از تعویق رای گیری بر سر طرح برگزیت در پارلمان، تلاش حزب محافظه کار انگلیس برای کنار گذاشتن ترزا می، از سمت نخست وزیری شتاب بیشتری گرفته است. حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز سه شنبه با ۰.۴۳ درصد افزایش به ۷۶۳.۵۶ تن رسید که بیشترین رقم از اواخر ماه اوت تاکنون بوده است.

تسنیم

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید