دولت در برابر فساد و قاچاق کوتاه نیاید!

یک مقام مسئول کارگری معتقد است: سیاستی که دولت یازدهم در مبارزه با فساد و قاچاق در پیش گرفته سیاست موفقی بوده و دولت باید این سیاست را تا نابودی ریشه فساد و قاچاق ادامه دهد.

صنعت نویس: داوود امیری به دولت پیشنهاد کرد که در یکسال باقی مانده از عمر خود بستر امن سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه‌های نفت و پتروشیمی و صنایع بالادستی را فراهم کند.

وی افزود: اصلاح نظام پولی و بانکی وعده بزرگ دولت است که از دولت‌های قبل به جا مانده و تاکنون اجرایی نشده است.

به گفته امیری بانک‌ها به جای کمک به تولید و اشتغال وارد مسابقه رقابت شده‌اند و از وظایف اصلی خود بازمانده‌اند.

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار سیاست مبارزه با قاچاق و فساد دولت را موثر دانست و گفت‌: دولت برنامه مبارزه با قاچاق کالا و فساد را آغاز کرده که حرکت بسیار خوبی است و نباید متوقف شود، بلکه با حساسیت بیشتری باید تداوم یابد.

این مقام مسئول کارگری در عین حال کنترل موسسات مالی و تعاونی‌های اعتبار از سوی بانک مرکزی را اقدامی مثبت و تاثیرگذار دانست و افزود: قوانین و مقررات باید مطابق با سیاستهای بالادستی پیش برود و بر اساس قانون اجرایی شود.

امیری در پایان قانون کار را مانع اشتغال ندانست و گفت: عده‌ای می‌خواهند مشکلات اقتصاد را گردن قانون کار بیاندازند در صورتی که عدم اجرای قانون است که برای اقتصاد مشکل‌ساز شده است. قانون کار حتی یک درصد هم مانع اشتغال و تولید نیست و امیدواریم که اصلاح آن با نظر و تعامل همه شرکای اجتماعی و به طور سه جانبه صورت گیرد.

ایسنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید