حمله موشکی روسیه به پایتخت اوکراین

مشاور دولت اوکراین اعلام کرد کی‌یف، پایتخت این کشور پیش از سحر امروز (جمعه) هدف حمله با موشک‌های بالستیک قرار گرفته است.
حمله موشکی روسیه به پایتخت اوکراین

به گزارش صنعت نویس به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، این خبر در حالی منتشر شده که روسیه به حمله نظامی خود علیه اوکراین که به کشته شدن ده‌ها نیروی نظامی این کشور منجر شده، ادامه می‌دهد.

"آنتون گراشچنکو"، مشاور وزیر کشور اوکراین در پیامی به خبرنگاران گفت: حملات علیه کی‌یف با موشک‌های کروز یا بالستیک ادامه دارد.

یک تیم از شبکه خبری سی.ان.ان درمنطقه گزارش داد که دو انفجار بزرگ در مرکز کی‌یف و سومین انفجار مهیب در دوردست شنیده شده است. تصاویر نشان می‌دهد که یک بلوک آپارتمانی در حال آتش گرفتن است، اما علت آتش سوزی مشخص نیست.

معاون وزیر کشور اوکراین نیز انفجار در کی‌یف را ناشی از ساقط کردن یک موشک روسی توسط یک سامانه ضد موشکی اوکراینی دانست.

معاون وزیر کشور اوکراین روز پنجشنبه نیز به سی.ان.ان گفته بود که به نظر می‌رسد نیروهای روسی در حال محاصره شهر و آماده حرکت به داخل آن هستند. مقام‌های دولت کی‌یف بر این باورند که نقشه روسیه سرنگونی رهبری اوکراین و روی کار آوردن یک دولت طرفدار روسیه است.

غیلم‌ها و تصاویر متعددی از انفجار ساختمان‌ها در کی‌یف که ۲ میلیون ۸۰۰ هزار نفر ساکن دارد منتشر شده است. ساکنان این شهر با شنیدن صدای آژیر حمله‌های هوایی از خواب بیدار شده و به آنها گفته شده که به پناهگاه‌ها بروند.

روسیه پس از پیشروی در شهرهایی در شرق، شمال و جنوب اوکراین حملات خود را برای تصرف پایتخت اوکراین تشدید کرده است. گزارش‌ها حاکی از نبردهایی در سرتاسر اوکراین بوده‌ که شدیدترین درگیری‌ها در مناطق جدا شده شرقی و همچنین در خارکف دومین شهر بزرگ این کشور است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین همچنان در شهر کی‌یف است اما گفته بر این باور است که گروه‌های خرابکار دشمن وارد شهر شده و او هدف اول آنها و خانواده‌اش هدف بعدی هستند.
منبع:ایسنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید