توافق لاريجاني و عارف براي رياست مجلس؟

در مجلس دهم نوعي همکاري ميان جريان اصلاحات و اصولگرايان شکل خواهد گرفت.

مصطفي درايتي مشاور رييس دولت اصلاحات در گفتگو با خبرگزاري آريا در خصوص تعامل مجلس دهم با دولت گفت: به نظر مي رسد همدلي و همراهي دولت و مجلس با انتخابات 7 اسفند اتفاق افتاده است. تلاش مجلس دهم بر اين است که در جهت گيري به دولت کمک کند و مشکلات زندگي مردم را حل و فصل نمايد. حتي تا مرحله دوم انتخابات، اين وضعيت تقويت مي شود و طبيعي است که بنا نيست يک مجلس در خدمت دولت تشکيل شود. مهم اين است که يک مجلس در خدمت منافع ملي تشکيل شود. اصولا اگر مجلس و دولت افق هاي مشترکي داشته باشند، بهتر مي توانند با کمک و همراهي هم مشکلات مردم را زودتر حل کنند.
وي ادامه داد :  کمترين کاري که مجلس مي تواند انجام دهد اين است که موانع بر سر راه دولت ايجاد نکند، دولت را رقيب خود نبيند و بي توجه به منافع ملي و منافع کشور و مردم نباشد. طبيعي است که چنين مجلسي مي تواند، کمک کند تا مشکلات زودتر و راحتر حل شود و بخشي از توان دولت در توجيه کردن و لابي کردن در داخل مجلس، مثل مجلس نهم تلف نشود. ما شاهد بوديم در مجلس نهم با سوالات بي ربط، نمايندگان کاري جز ايجاد مشکل براي دولت نداشتند.
اين فعالي سياسي اصلاح طلب در خصوص کارآمد بودن مجلس دهم گفت: هنوز با توجه به شناخت محدودي که از افراد جديد داريم،  تحليل در اين خصوص مشکل است. سابقه نشان داده است که با سرعت اين نمايندگان جاي خودشان را پيدا خواهند کرد. افرادي که وارد مجلس شده اند افراد متخصص و تحصيل کرده اي هستند و اشراف کامل به کار خود دارند. طبيعتا اين افراد با مشکلات مردم آميخته تر هستند و اين مي تواند  به نشاط و شادابي مجلس کمک کند. مجلس دهم مانعي براي دولت ايجاد نمي کند. اميداوريم که مجلس کارآمدي شکل گيرد.
مشاور رييس جمهور دولت اصلاحات در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار آريا در خصوص رقابت ميان آقاي لاريجاني و دکتر عارف براي رياست مجلس دهم گفت: بايد مرحله دوم انتخابات برگزار شود تا بتوان در اين خصوص صحبت کرد. با اين حال رقابت بر سر رياست مجلس چيز زياد مهمي هم نيست. تصور من اين است که آقاي عارف با تعاملي که با آقاي لاريجاني خواهند داشت و با توجه به ترکيب مجلس و شرايط مردم، توافقي با هم خواهند کرد و در مجلس دهم به نوعي همکاري بين جريان اصلاحات و اصولگراياني که معتقد به همگرايي در عرصه سياست هستند، شاهد خواهيم بود.

 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید