بورس با خودرو شتاب گرفت

پس از دو روز اصلاح شاخص در پی تشدید عرضه‌ها و فشار فروش سهام در بورس تهران، از امروز بار دیگر شاهد تشکیل صف‌های خرید و فشار تقاضا در روند معاملات هستیم.

به گزارش صنعت نویس،بعد از گذشت یک ساعت از آغاز معاملات بازار، شاخص کل بیش از 400 واحد رشد کرده و در آستانه ورود به کانال 78 هزار واحدی قرار گرفته است. اغلب نمادهای گروه خودرو و بانک که معاملات دیروز را با صف فروش به پایان رساندند، از امروز شاهد تشکیل صف‌های خرید و فشار تقاضای سهامداران هستند. بر این اساس در یک ساعت اول بازار، نمادهایی همچون وساپا، خودرو و خاور که جزو نمادهای پربازدید معاملات بورس نیز به شمار می‌روند صف خرید میلیونی را تجربه می‌کنند. معاملات نمادهای بانکی نیز مانند وبلمت در دامنه مثبتی پیگیری می‌شود.

شب گذشته شرکت سایپا که پیش از این زیان 175 ریالی را برای هر سهم اعلام کرده بود، با انتشار اطلاعیه‌ای روی سامانه کدال، پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی 94 را مبلغ 462 ریال اعلام کرد، یعنی 364 درصد تعدیل مثبت در سود اعلامی. عمده رشد سود شرکت نیز از محل فروش سرمایه‌گذاری‌ها به مبلغ 1200 میلیاردریال برآورد شده است. معاملات خساپا که در هفته‌های اخیر در حجم بالا و با صف خریدهای طویل دنبال می‌شد روز گذشته به صف فروش کشیده شد. اما انتشار گزارش مثبت از سوی این شرکت که امروز نماد آن متوقف شد، موج مثبتی در معاملات گروه خودرو به راه انداخت و رشد قیمتی و تشکیل صف خرید در اغلب نمادهای این گروه را به همراه داشت. تا زمان تنظیم این گزارش شاخص گروه خودرو بیش از 2 درصد مثبت است.

شرکت زامیاد نیز اولین پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 30 اسفند 95 را 187 ریال اعلام کرد. سود هر سهم آخرین پیش‌بینی سال مالی قبل تنها 2 ریال بود که پیش‌بینی جدید تعدیل مثبت قابل ملاحظه 9252 درصدی را نشان می‌دهد. گزارش‌های مثبت از جانب دو نماد خساپا و خزامیا با شارژ دوباره معاملات گروه خودرو، بازار مثبتی را در بورس تهران نیز به همراه داشت.

امروز 20 دقیقه مانده به آغاز معاملات بورس، توسط ناظر بازار، نماد معاملاتي شركت‌هاي ايراني توليد اتومبيل سايپا، زامياد، قند مرودشت و كارخانجات قند قزوين با توجه به تعديل پيش بيني درآمد هر سهم، متوقف شدند.

منبع:اقتصادنیوز

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید