بازگشایی کارخانه تولید خودرو تسلا در آمریکا

مدیر عامل شرکت خودروسازی تسلا اعلام کرد که برخلاف قوانین قرنطینه، تولید را در تنها کارخانه این شرکت در آمریکا یعنی در ایالت کالیفرنیا، از سر گرفته است.

صنعت نويس: به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت خودروسازی تسلا اعلام کرد که برخلاف قوانین قرنطینه، تولید را در تنها کارخانه این شرکت در آمریکا یعنی در ایالت کالیفرنیا، از سر گرفته است و اگر کسی قرار است بازداشت شود خودش آماده خواهد بود.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که شهرها و ایالت های آمریکا پس از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کسب و کارها و همچنین بیکاری میلیونها نفر از مردم این کشور، در حال امتحان کردن روش های ایمن برای بازگشایی اقتصاد خود هستند.

اوایل هفته جاری، مدیر عامل تسلا تهدید کرده بود که به دلیل تعطیلی های اجباری در ایالت کالیفرنیا، کارخانه خود را از این ایالت به ایالت های تگزاس یا نوادا منتقل خواهد کرد.

این اقدام ماسک باعث ایجاد رقابت در مشاغل و همچنین تلاش مقامات ایالت های دیگر برای جلب توجه این مدیر میلیاردر و کشاندن کارخانه او به ایالت خود شده است.

ماسک در توئیتی اعلام کرد که تولید از روز دوشنبه از سر گرفته می شود و افزود که او نیز به کارگران در خط مونتاژ می پیوندد. وی همچنین نوشت: اگر کسی قرار است دستگیر شود، می خواهم که فقط من باشم.

مقامات بهداشت و درمان بخش آلامدا، جایی که کارخانه فریمانت تسلا در آن واقع شده است، دوشنبه شب اعلام کردند که آنها از این موضوع مطلع هستند که تسلا فراتر از قوانین قرنطینه فعالیت خود را از سر گرفته است و به این شرکت اطلاع داده اند که نمی تواند بدون تایید بخشداری فعالیت کند.

بر اساس قوانین قرنطینه بخشداری آلامدا، تخلف از این قوانین با مجازات حبس و یا جریمه و یا هردو همراه خواهد بود.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید