بارش برف وباران در ۵ استان

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید و بارش باران همچنین بارش برف در مناطق سردسیر، احتمال آبگرفتگی معابر و افت فشارگاز و قطعی برق خبر داد.

به گزارش صنعت نویس، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی، بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد و رخداد مه ، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف از بعد از ظهر دوشنبه تا بعد از ظهر جمعه ( ۳ تا۷ بهمن) خبر داد.

این شرایط جوی روز دوشنبه در جنوب استان‌های بوشهر و فارس، جنوب غربی هرمزگان، سه‌شنبه درکهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، چهارشنبه در کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، نیمه غربی استان‌های هرمزگان و کرمان، پنجشنبه در هرمزگان، نیمه غربی کرمان، جنوب استان‌های فارس و بوشهر و جمعه در نیمه غربی کرمان پیش‌بینی می‌شود.

در اثر این مخاطره کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، احتمال اختلال در تردد، احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی و احتمال افت فشار گاز و قطعی برق دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این مخاطره جوی احتیاط در سفرها، به همراه داشتن تجهیزات کافی هنگام مسافرت با خودرو، اتخاذ تمهیدات لازم در صنعت کشاورزی برای جلوگیری از خسارات، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و مدیریت در مصرف منابع انرژی به‌ویژه گاز و برق را توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید