استقبال کره جنوبی از تحریم‌های آمریکا علیه رهبر کره شمالی

کره جنوبی روز پنجشنبه از اعمال تحریم های گسترده آمریکا علیه «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و شمار دیگری از مقام های ارشد آن کشور استقبال کرد و اتخاذ این تصمیم را برای برقراری ثبات و حل و فصل مسائل شبه جزیره کره ضروری دانست.
استقبال کره جنوبی از تحریم‌های آمریکا علیه رهبر کره شمالی

به گزارش صنعت نویس آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) برای نخستین بار «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و برخی مقام های ارشد این کشور را به اتهام آنچه نقض گسترده حقوق بشر عنوان شده است، در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

به همین سبب کره جنوبی با واکنش به این تصمیم آمریکا، اعلام کرد که چنین اقدامی به دنیا نشان خواهد داد که کره شمالی و رهبرانش چه نوع رفتاری در زمینه حقوق بشری با مردم خود دارند.

آمریکا 23 فرد و شرکت از جمله رهبر و دیگر مقام های کره شمالی را به دلیل نقض حقوق بشر مورد تحریم قرار داده و وزارت خزانه داری فهرستی در این باره تنظیم کرده است.

بر اساس اعلام این وزارتخانه این افراد دارایی هایشان مسدود خواهد شد و حق سفرهای خارجی و همچنین تبادلات تجاری و بازرگانی نخواهند داشت.

این اولین بار در تاریخ روابط طرفین است که آمریکا یک رهبر کره شمالی را به دلیل نقض حقوق بشر مورد تحریم قرار می دهد.

وزارت امور خارجه کره جنوبی با انتشار بیانیه ای از این اقدام استقبال کرده و فشارهای بیشتر بر کره شمالی را برای حل و فصل مسائل موجود لازم دانسته است.

کره جنوبی تحت حاکمیت «پارک گئون هی» رییس جمهوری این کشور فشارهای بی سابقه ای بر کره شمالی برای رها کردن برنامه ساخت تسلیحات هسته ای وارد کرده است.

این کشور از کره شمالی خواسته است درخواست های جامعه بین المللی را اجابت کرده و وضعیت حقوق بشر را در آن کشور بهبود بخشد.

به نظر می رسد که این اقدام آمریکا از انتقادهای نمادین از وضعیت حقوق بشر در کره شمالی فراتر است و نشان می دهد اختلافات دو طرف هر روز در حال افزایش بوده و واشنگتن می کوشد از طریق سازمان های حقوق بشری پیونگ یانگ را بیشتر تحت فشار قرار دهد.

تحریم های جدید آمریکا علیه کره شمالی در حالی صورت می گیرد که این کشور پس از انجام آزمایش چهارم اتمی خود در دی ما سال جاری و شلیک پی در پی موشک های با برد مختلف تحت شدیدترین تحریم های شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفته است.

 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید