ادامه پرداخت یارانه دولت به آرد و نان

خسروتاج گفت: گندم مورد نیاز نانوایی‌های یارانه ای کشور به قیمت هر کیلو 665 تومان در اختیار کارخانجات آرد قرار می‌گیرد تا آرد تولیدی با قیمت سال گذشته در اختیار نانوایی ها قرار گیرد.

مجتبی خسروتاج، قائم مقام وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به قیمت گندم در سال جاری گفت:گندم مورد نیاز نانوایی های یارانه ای کشور با همان هر کیلو 665 تومان در اختیار کارخانجات آرد قرار می گیرد تا آرد تولیدی با قیمت سال گذشته در اختیار نانوایی ها قرار گیرد.

به گزارش میزان وی افزود:این نرخ در شرایطی است که نرخ خرید تضمینی گندم از کشاورزان در سال جاری 12705ریال است که با لحاظ هزینه های تبعی به میزان 13500 ریال خواهد شد که یارانه سنگینی را دولت از بایت مابه التفاوت دو نرخ خرید و فروش متحمل می شود.

خسروتاج تصریح کرد: در سال 94 کل گندم وارداتی به کشور 3.2 میلیون تن بود که عمدتا برای مصارف صنعتی (ماکارونی،شیرینی و شکلات ،نان های حجیم و صنعتی)وارد شده و عمده آن از محل ثبت سفارش صورت گرفته در سال گذشته بوده و احتمالا یک میلیون تن دیگر در ابتدای سال جاری به کشور وارد میشود .

وی به این نکته نیز اشاره کرد که از بهمن ماه سال گذشته ثبت سفارش گندم بر اساس نامه وزیر جهاد متوقف شده است.

قائم مقام وزیر صنعت تصریح کرد:با هدف حمایت و مساعدت از واحدهای صنفی و صنعتی غیر یارانه ای علی رقم اینکه قیمت تمام شده هر کیلو گرم گندم داخلی 13500ریال می باشد ولی در جلسه اخیر دولت مصوب شد نیاز واحد های فوق الذکر با قیمت هر کیلو 9000 ریال تامین می شود و با این شرایط شاهد افزایش قیمت آرد و نان نخواهیم بود.

 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید