آیا فارغ التحصیل پزشکی بیکار داریم؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نشست سالانه روسای دانشکده‌های پزشکی دانشگاه‌های تیپ یک کشور که در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز آغاز به کار کرد گفت: پزشک فارغ التحصیل بیکار نداریم.

محمد حسین صومی در این نشست با اشاره به تاریخچه دانشگاه‌های تبریز در طول سالیان دور گفت: حدود 700 سال پیش اولین دانشگاه در تبریز با عنوان ربع رشیدی ایجاد شده و دانشجویان را از اقصی نقاط جهان به سوی خود جذب می‌کرد. دانشگاه علوم پزشکی نیز در روزهای آتی هفتادمین سال تاسیس خود را جشن خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه همه ساله بهترین‌های کنکور جذب رشته پزشکی می‌شوند، اظهار کرد:  روسا و اساتید دانشکده‌های پزشکی باید این ظرفیت عظیم نخبگان را قدر دانسته و در آموزش آن‌ها از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

وی افزود: دانشکده پزشکی به طور ذاتی کارآفرین است چرا که در حال حاضر هیچ پزشک فارغ التحصیل بیکاری نداریم و همه در بیمارستان‌های استان مشغول به کار هستند و حتی در این عرصه با کمبود پزشک نیز مواجهیم.

وی در پایان با بیان اینکه دانشجویان و اساتید باید به سمت تولید فناوری پیش بروند، خاطرنشان کرد: مطالبه دانشگاه از دانشکده پزشکی تربیت دانشجویان فناور است.

ایسنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید