ضرورت کارت بازرگانی در اقتصاد ایران چیست؟

حبیب الله محمودان عضو اتاق بازرگانی در گفتگویی با اشاره به ضرورت اصلاح ضوابط کارت بازرگانی اظهار داشت: بوروکراسی اداری در ایران بسیار سنگین است به طوریکه انجام ساده ترین کارها غیر ممکن بوده بنایراین باید به صورت انقلابی کنار گذاشته شود.
ضرورت کارت بازرگانی در اقتصاد ایران چیست؟
داشتن کارت بازرگانی ضمن امکان ایجاد سوء استفاده و هزینه هایی مالی برای فعالان اقتصادی، بوروکراسی اداری نیز ایجاد می کند اما به گفته برخی کارشناسان وجود این کارت برای اقتصاد ایران ضروری است.
وی با اشاره به اینکه کارت بازرگانی در هیچ جای دنیا مورد استفاده قرار نمی گیرد، گفت:  بازرگانان خود تشخیص می دهند که چه کالایی وارد کنند؛صرفا کارت بازرگانی نه تنها مشکلی را برطرف نمی سازد بلکه بوروکراسی اداری ایجاد می کند که تنها عده ای از افراد با صادرات کالا امتیازات ویژه دریافت می نمایند.
 
محمودان بیان کرد: وجود کارت های بازرگانی ضرورتی ندارد چرا که می توانیم مکانیسم های جدیدتری به کار گیریم و وجود این کارت تنها بورکراسی اداری را رواج می دهد و هیچ دردی را درمان نمی کند.
 
*** ضرورت کارت بازرگانی در اقتصاد ایران
همچنین یحیی آل اسحاق عضو اتاق بازرگانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: براساس قانون مصوب مجلس افرادی که می خواهند در حوزه روابط اقتصادی خارجی فعالیت داشته باشند، بایستی کارت بازرگانی داشته باشند.
وی با اشاره به ضرورت کارت بازرگانی گفت: اتاق بازرگانی در راستای ساماندهی فعالین بایستی ضمانتی داشته باشد تا بتواند با شفاف سازی بستر را برای توسعه اقتصادی فراهم کند.
 
آل اسحاق با اشاره به مشکلات کارت بازرگانی بیان کرد:  داشتن این کارت ضمن ایجاد سوء استفاده و هزینه هایی مالی برای فعالین اقتصادی، بوروکراسی اداری ایجاد می کند اما نباید فراموش کرد که وجود کارت های بازرگانی برای اقتصاد ایران ضروری است.
وی ادامه داد: در ضوابط دریافت کارت بازرگانی، قوانین و مقررات آن باید اصلاح و بازنگری صورت پذیرد به طوریکه در بازنگری قوانین باید تسویه پرونده های تامین اجتماعی و مالیاتی در دستور کار قرار گیرد چرا که حذف کارت های بازرگانی به مصلحت اقتصاد نیست.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید