چه افرادی باید برای شناسایی کروناویروس به مراکز درمانی مراجعه کنند؟

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکید کرد: نیازی نیست هر کسی که تمایل به انجام آزمایش تشخیص کروناویروس داشته باشد مورد آزمایش قرار گیرد؛ بلکه تنها افرادی مورد آزمایش قرار می‌گیرند که دارای شرح حال مشکوک باشند.

به گزارش ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور در خصوص اینکه چه افرادی باید به مراکز درمانی برای شناسایی کروناویروس مراجعه کنند، گفت: در هیچ جای دنیا شرایط به این منوال نیست که اگر شخصی احساس کرد به کروناویروس مبتلا است با مراجعه به مراکز درمانی فورا مورد آزمایش‌های ویژه قرار گیرد اما،‌ اگر بیماری دارای علائم شبه آنفلوآنزا باشد و شرح حال مشکوک داشته باشد، توسط مرکز درمانی مربوطه در استان و شهرستان نمونه آزمایشگاهی از او اخذ شده و این نمونه به آزمایشگاه‌های مرجع ارسال می‌شود.

وی در ادامه افزود: آزمایشگاه مرجع،‌ گزارش را به وزارت بهداشت یا دانشگاه علوم‌پزشکی مربوطه ارسال می‌کند، فلذا مراجعه افراد به کلینیک، مطب، بیمارستان و... و خوداظهاری مبنی بر این که تمایل به انجام آزمایش حتی با وجود اینکه خودشان هزینه را پرداخت کنند، پذیرفته شده نیست.

کمبود کیت تشخیص کروناویروس نداریم
جهانپور در خصوص میزان کیت‌های تشخیصی کروناویروس موجود در کشور، تصریح کرد: بر اساس روند فعلی بیماری در ایران کمبود کیت آزمایشگاهی نداریم. روز گذشته چهارمین محموله کیت آزمایشگاهی از سوی سازمان بهداشت جهانی به صورت مستقیم به انستیتو پاستور تحویل داده شد؛ این محموله چهارمین محموله ارسال شده در یک ماه گذشته است.

جهانپور که در یک برنامه تلوزیونی صحبت می‌کرد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر چند برابر آزمایش‌های انجام شده فعلی همچنان کیت آزمایشگاهی داریم، اما به سازمان بهداشت جهانی اعلام شده است که کشور در روزهای آتی نیازمند کیت‌های تشخیصی خواهد بود و امیدواریم روند تحویل کیت تشخیصی به صورت منظم انجام شود.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید