رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان:

خرید ۱۰۰۰ تن خرمای بم برای تنظیم بازار

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از خرید یک هزار تن خرمای بم به منظور تنظیم بازار مصرف خرمای روزه‌داران خبر داد.

به گزارش صنعت نويس، عباس تابش در جمع تجار و تولیدکنندگان خرمای شرق استان کرمان گفت: به‌منظور تنظیم بازار و با همکاری تولیدکنندگان بیش از یک هزار تن خرما به قیمت هر کیلو ۲۳ هزار تومان به اضافه هزینه حمل خریداری شده است تا این محصول بتواند در سفره روزه‌داران قرار گیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از انجام مذاکره با تولیدکنندگان و تجار بم خبر داد و ضمن تقدیر از کسبه و اتاق اصناف تهران افزود: مقرر شد بدون افزایش قیمت، خرمای رطب مضافتی را در بازار تهران به دست مصرف‌کنندگان نهایی برسانیم.

عباس تابش تصریح کرد: در صورت تأمین نیاز داخلی کشور و مصرف خرمای ماه رمضان هیچ ممنوعیتی بر صادرات خرما وجود ندارد.

تابش از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان تنها متولی کارشناسی قیمت در کشور نام برد و افزود: دو نوع افزایش قیمت وجود دارد یکی مربوط به گرانی کالا و دیگری گران فروشی کالا که سازمان حمایت مسئول بخش دوم این موضوع است و گرانی کالا به‌دلیل عدم تأمین به‌اندازه محصول در بازار بوجود می‌آید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: صادرات خرما آزاد است و به‌منظور تأمین کارتن و چگونگی بازاریابی در بحث خرید محصول باید تدابیری در دستور کار قرار بدهیم.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید