مناظره مخترع هیبریدی و نماینده ایران خودرو

ایران خودرو:بستر نیست/ مخترع هیبرید:نمایشی کار می کنید

در حالی که در خصوص خودروهای هیبرید و برقی هنوز خودروسازان برتر دنیا به تولید تجاری نرسیده اند صدا و سیما برنامه تدارک دید تا بگوید چرا خودروسازان داخلی به سمت تولید این خودروها نرفته اند.
ایران خودرو:بستر نیست/ مخترع هیبرید:نمایشی کار می کنید

به گزارش خبرنگار صنعت نویس، کیوان وزیری قائم مقام طراحی و توسعه محصول ایران خودرو در این برنامه با بیان این که در خصوص خودروهای هیبرید با دانشگاه امیرکبیر و در خصوص ساخت خودروهای برقی با دانشگاه صنعتی شریف چندی پیش تفاهم نامه ای امضا کردیم و یک اتاق فکر مطالعاتی داشته باشیم. ولی در خصوص این نوع خودروها باید زریساخت های لازم، توانایی تامین کنندگان را نیز ببینیم و از نظر سرمایه گذاری نیز دولت باید زیرساخت لازم را فراهم کند.

وی افزود: ما هم اکنون فقط باتری 12 ولت را در حال تولید هستیم. برای این خودرها باید باتری با تکنولوژی بالا را وارد کنیم.

در این برنامه جمشید آرین – مخترع خودرو الکتریک و برقی با اشاره به این که تفاهم نامه های اخیر ایران خودرو را کار نمایشی ارزیابی و تاکید کرد: شما 500 نیرو دارید که در بخش تحقیق و توسعه در حال فعالیت هستند و از سال 1380 نیز به این عرصه وارد شدید ولی متاسفانه شما یک سری برنامه هایی دارید که به وزرا و نمایندگان مجلس بگوید که در حوزه فعال هستید!

وی ادامه داد: شما می گویید به زیرساخت نیاز دارید اما با امکانات کم دو دستگاه تاکسی را الکترونیک کردم و در نقاط مختلف تهران سرویس انجام می دهند.

در ادامه وزیری با اشاره به این که اصلا تمایلی به کار نمایشی نداریم، تصریح کرد: نام چیزی که شما انجام دادید تولید نیست. آیا خودرو برقی نیاز به خدمات پس از فروش با توجه به مشکلات باتری خاص ندارد؟ آیا این خودرو به ایستگاه شارژ برقی نیاز ندارند؟ آیا با توجه به نوع باتری و عدم تولید داخلی آن مشکلی نیست؟ ایران خودرو تنها قسمتی از این معادله است.

دیدگاه‌ها

مسولان مملکت به فکر فروش بنزین هستند نه سلامتی مردم

مسولان مملکت به فکر فروش بنزین هستند نه سلامتی مردم

افزودن نظر جدید