سفارش واردات ۶ میلیونی آنتی‌ بیوتیک

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در توضیح اقدامات انجام شده در جهت رفع کمبود برخی اقلام دارویی گفت: تولید انواع شربت و سوسپانسیون استامینوفن طی آبان ماه با افزایش ۲ برابری نسبت به ماه گذشته، از ۴ میلیون عدد فراتر رفت.
سفارش واردات ۶ میلیونی آنتی‌ بیوتیک

به گزارش صنعت نویس، محمد پیکان‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بروز زودهنگام آنفلوانزا در مهرماه و افزایش مصرف داروهای سرماخوردگی، آنتی بیوتیک‌ها و سرم، اظهار کرد: طی ماه گذشته (مهرماه) شربت استامینوفن مصرف شده کمتر از ۲ میلیون بطری بود که میزان تولید تنها طی ۲۱ روز آبان ماه از ۴ میلیون فراتر رفته است.

وی در مورد تامین انواع آنتی بیوتیک‌ها نیز به ایسنا گفت: میزان تولید آنتی‌بیوتیک نسبت به ماه‌های گذشته سه‌ برابر شده و ثبت سفارش واردات ۶میلیون عدد آنتی‌بیوتیک نیز صورت گرفته است که امیدواریم تولید و واردات در کنار هم پاسخگوی کمبود مقطعی بازار باشند.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: با اقدامات مناسب صورت گرفته در حل چند مشکل صنعت داروسازی اعم از اعمال نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ به یک درصد از ابتدای سال، پیگیری رفع موانع اعطای تسهیلات ۱۵ هزار میلیاردی به صنعت داروسازی و پرداخت ۲۴ ساعته ارز واردات دارو و مواد اولیه، امیدواریم بزودی در مورد تامین انواع آنتی بیوتیک ها، استامینوفن، پروفن و ... مشکلات موجود رفع شود.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید