گردهمایی آموزشی مدیران و رؤسای حراست ستادی و عملیاتی شرکت ملی مس

نخستین گردهمایی آموزشی مدیران و رؤسای حراست ستادی و عملیاتی شرکت ملی مس با هدف ایجاد تعامل و هم‌افزایی با حضور دکتر علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران برگزار شد.

صنعت نویس: به گزارش مس پرس، مهدی رضایی مقدم مدیر کل دفتر مرکزی حراست شرکت ملی مس در گفتگو با مس پرس، با اشاره به برگزاری گردهمایی مدیران حراست مجموعه شرکت ملی مس گفت: در راستای سیاست‌های سازمان حراست کل کشور مبنی بر تبدیل دفاتری که قابلیت ارتقا به دفتر مرکزی را دارند و با مساعدت هیأت مدیره محترم شرکت پیگیری‌هایی را انجام داده و در نهایت اوایل مهر ماه امسال با تأیید سازمان حراست کل کشور گروه حراست شرکت مس با ارتقا رده سازمانی به مدیرکلی تبدیل شد.

مدیر کل دفتر مرکزی حراست شرکت ملی مس نبود برنامه‌ریزی مشخص را یکی از خلا‌ء های واحد حراست با ساختار قبلی، عنوان کرد و گفت: پیش از این، شرایطی وجود داشت که زحمات پرسنل حراست مشخص نبود بر همین اساس در نظر گرفتیم به‌مثابه شرکت ملی مس که دارای برنامه مشخصی است برای حراست هم برنامه‌ریزی مدونی صورت پذیرد.

رضایی مقدم با اشاره به اهمیت آموزش نیروی انسانی عنوان کرد: در این گردهمایی، 2 روز را به آموزش نیروهای حراست اختصاص دادیم و یک روز نیز به بررسی نقطه‌نظرات و پیشنهادات مطرح شده اختصاص داده شد.
وی افزود: تصمیم گرفته شده که از این پس نیز دوره‌های آموزشی به صورت فصلی برای تمام نیروهای حراست برگزار شود.
رضایی‌مقدم در ادامه با اشاره به حضور دکتر رستمی مدیرعامل شرکت ملی مس در گردهمایی بندرعباس، گفت: لازم است از نگاه ویژه مدیرعامل محترم شرکت ملی مس به مجموعه حراست تشکر کنم؛ در طول این مدت هر آنچه که در راستای شفاف‌سازی در شرکت مس و حمایت‌های لازم بود، با مساعدت‌های ایشان فراهم شده است.
رضایی مقدم افزود: در این جلسه دکتر رستمی ضمن تشکر از زحمات مسئولان حراست کل کشور تأکید داشتند که در راستای ارتقای دفتر حراست شرکت مس، در جهت افزایش تولید و هدف‌گذاری‌های صورت‌گرفته، برنامه‌ریزی انجام شود.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه گسترش فعالیت‌های معدنی و حمایت از بخش معدن، گفت: در این راستا، دکتر رستمی نیز خواستار شناسایی موانع از سوی حراست شدند؛ چراکه شرکت با شناسایی درست موانع می‌تواند به هدف افزایش تولید دست یابد.
مدیر کل دفتر مرکزی حراست شرکت ملی مس در رابطه با اثرات تغییر ساختار افزود: مجموعه حراست با این روش انسجام بیشتری خواهند داشت و از پراکنده‌کاری و جزیره‌ای بودن فعالیت حراست در مجتمع‌های زیرمجموعه پرهیز می شود.
مدیر کل دفتر مرکزی حراست شرکت ملی مس تأکید کرد: برای رسیدن به هدف‌گذاری‌های صورت گرفته در شرکت مس لازم است که همدلی و همکاری در بخش کارگری، کارمندی و مدیران مجتمع‌ها بیش از پیش تقویت شده چراکه اگر از آن غافل شویم می‌تواند نقطه تهدید به شمار آید مگر این‌که با همدلی مشکلات پیش رو را برداشته و تأکیدات مقام معظم رهبری در جهت توسعه بخش معدن را محقق سازیم.
رضایی مقدم فاصله موجود بین رتبه شرکت ملی مس در داشتن ذخایر مواد معدنی و تولید را نوعی تهدید دانست و تصریح کرد: باید تلاش کنیم با توجه به برخورداری از ذخایر معدنی غنی، این فاصله را کاهش و رتبه کشورمان را در بخش تولید ارتقاء دهیم و مجموعه حراست شرکت مس با کمک مدیران تلاش‌های لازم جهت رفع موانع تولید و توسعه را در دستور کار خود قرار خواهد داد.
وی لازمه رسیدن به اهداف را عبور از موانع و خطر‌ها عنوان کرد و گفت: شفافیت‌سازی در قراردادها یا خریدها باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد تا مجموعه عاری از تخلف داشته باشیم.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید