کدام آزادراه‌ها امسال افتتاح می شوند؟

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد: هفت محور آزادراهی دیگر با وجود نیاز قابل توجه آن‌ها به منابع مالی تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.

به گزارش صنعت نویس،خیراله خادمی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به اینکه با توجه به تاخیر در افتتاح برخی محورهای آزادراهی کدام آزادراه‌های در حال ساخت کنونی تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید؟ اظهار کرد: در بین آزادراه‌هایی که در حال ساخت هستند بر آن‌هایی که پیشرفت فیزیکی بالاتری داشته و در شبکه حمل‌ونقل تاثیر بیشتری دارند تمرکز بیشتری داریم و امیدواریم در سال جاری به بهره‌برداری برسد که تعداد آن‌ها به هشت آزادراه می‌رسد.

وی در این میان آزادراه‌هایی که مراکز استان‌ها را به هم متصل می‌کند در اولویت هستند، افزود: آزادراه‌های اراک-خرم آباد، شیراز- اصفهان، منجیل-رودبار، منطقه دو آزادراه تهران-شمال، تبریز-صوفیان، مراغه-هشترود و گرمسار-سمنان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند و البته دو محور آزادراهی کنار گذر جنوبی تهران و کنار گذر شرقی اصفهان نیز به بهره‌برداری رسیدند.

مدیرعامل شرکت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: اگر این آزادراه‌ها در پایان امسال به بهره‌برداری برسند مجموعا به ۶۴۵ کیلومتر می‌رسد که البته تا کنون ۲۲۱ کیلومتر آزادراه در سال جاری به بهره‌برداری رسیده و هفت آزادراه دیگر نیز در برنامه کاری امسال قرار دارند.

خادمی با بیان اینکه افتتاح آزادراه‌های مذکور نیاز به منابع مالی زیادی دارد، گفت: آزادراه‌های در حال ساخت امسال ۴۲۴ کیلومتر است و مجموعا متوسط پیشرفت فیزیکی آن‌ها حدود به ۷۵ درصد می‌رسد. آزادراه اراک- خرم آباد یکی از این محورهاست که نزدیک به ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به زودی افتتاح خواهد شد. دیگر آزادراه‌ها هم مانند شیراز-اصفهان ۸۹ درصد، منجیل-رودبار ۷۰ درصد، منطقه دو تهران-شمال ۶۳ درصد، تبریز-صوفیان ۵۰ درصد، ۳۵ کیلومتر از مراغه- هشترود ۷۶ درصد و گرمسار-سمنان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند روی آن‌ها متمرکز شده‌ایم که تا پایان امسال زیر بار ترافیکی بروند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید