پرداخت وام بلاعوض مسکن به خانوارهای کم‌درآمد؟

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از مجلس درخواست کرده تا به برخی خانواده‌های کم‌درآمد و محروم علاوه بر وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت با نرخ سود ۵ درصد، مبالغی هم به صورت بلاعوض پرداخت شود.

به گزارش صنعت نویس، تسهیلات ساخت مسکن در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر و روستاها ۲۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۴ درصد و مدت زمان ۲۰ ساله است. بنا به گفته رییس بنیاد مسکن در حال حاضر این تسهیلات با زنجیره سفته سه نفره عملیاتی شده است.

از طرف دیگر بنیاد مسکن در نشستی که اخیرا با اعضای کمیسیون عمران مجلس داشته درخواست کرده در قالب بودجه سال ۱۴۰۲ برای برخی از خانوارهای کم‌درآمد و محروم در کنار پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلین تومانی ساخت مسکن روستایی، مبالغی هم به صورت بلاعوض لحاظ شود تا خانه‌دار شدن افراد محروم شتاب بیشتری بگیرد.

این پیشنهاد توسط مجلس در حال بررسی است اما آنطور که اکبر نیکزاد ـ رییس بنیاد مسکن گفته، اعضای کمیسیون عمران مجلس از آن حمایت کرده‌اند.

همچنین در لایحه بودجه ۱۴۰۲ مبلغ ۳۳۳ میلیون یورو از طریق شرکت ملی نفت ایران به تامین مسکن مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی اختصاص یافته است.

بنیاد مسکن مسئولیت احداث ۱.۶ میلیون واحد از طرح ۴ میلیون واحدی نهضت ملی مسکن را بر عهده دارد که طبق آخرین آمار ارایه شده توسط مسئولان بنیاد هم اکنون ۳۱۸ هزار واحد به مرحله اجرا رسیده است. در حال حاضر متوسط پیشرفت فیزیکی واحدهای شهری ۲۳ درصد و واحدهای روستایی ۴۵ درصد عنوان شده است.

قرار است به مناسبت دهه فجر ۲۸ هزار واحد توسط بنیاد مسکن افتتاح شود که ۳۰۰۰ واحد آن در شهرها و ۲۵ هزار واحد در روستاها به بهره‌برداری می‌رسد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید