واکنش انگلیس به حکم اعدام علیرضا اکبری

وزیر امورخارجه انگلیس در واکنش به اعدام علیرضا اکبری پیامی توییتری منتشر کرد.

به گزارش صنعت نویس، جیمز کلورلی وزیر امورخارجه انگلیس نیز به اعدام علیرضا اکبری جاسوس انگلیسی واکنش نشان داد.

وی طی پیامی در توئیتر اعدام این جاسوس را که برای دستگاه‌های امنیتی انگلیس فعالیت می‌کرد، وحشیانه خواند و تاکید کرد که این اقدام مستحق محکوم کردن به شدیدترین شکل ممکن است.

کلورلی ادعا کرد: این اقدام بی پاسخ نخواهد ماند و یاد من با خانواده علیرضا اکبری است.

پیش از این، نخست وزیر انگلیس هم در ادامه مداخلات این کشور در امور داخلی ایران به اعدام علیرضا اکبری واکنش نشان داد و گفت که از این اتفاق متحیر شده است.

بر اساس اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه حکم علیرضا اکبری فرزند علی دارای تابعیت مضاعف ایرانی-انگلیسی که به اتهام افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی دولت انگلیس به مجازات اعدام محکوم شده بود، اجرا شد.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران نیز پیشتر با صدور اطلاعیه‌ای درباره علیرضا اکبری توضیحاتی را ارائه و تصریح کرد: به استحضار ملّت شریف ایران می‌رساند؛ یکی از مهم‌ترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس خبیث در مراکز حساس و راهبردی کشور، توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و پس از طی فرآیندی طولانی و چندلایه در حوزه‌های ضداطلاعاتی، فنی و عملیات فریب دستگیر شد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: جاسوس شناسایی شده به نام علیرضا اکبری دارای دسترسی‌هایی به برخی دستگاه‌های حساس کشور بود و در همان حد نیز اطلاعاتِ مکتسبه را به‌صورت کاملاً آگاهانه و به دفعات متعدد در اختیار سرویس جاسوسی دشمن قرار داده بود.
منبع: ایسنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید