واکنش اردوغان به ماجرای ایران و آذربایجان

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه تقابل ایران و آذربایجان کار ساده‌ای نیست تاکید کرد: به نظر می رسد دولت جدید ایران تنش با آذربایجان را ادامه نخواهد داد.
واکنش اردوغان به ماجرای ایران و آذربایجان

به گزارش صنعت نویس به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در راه بازگشت از سفر خود به سه کشور آفریقایی، آنگولا، توگو و نیجریه در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که «تحرکات نظامی ایران در مرز نخجوان و قفقاز جنوبی مطرح است و این کشور از سویی به روابط اسرائیل و آذربایجان اشاره می‌کند. با تبدیل شدن ترکیه به یک بازیگر پایدار و فعال در قفقاز، این مسئله را به یک بحران داغ تبدیل می‌کند؟» گفت: شخصا چنین توقعی ندارم. ایران به دلیل روابط آذربایجان و اسرائیل، به تقابل با آذربایجان نمی‌پردازد. شمار شهروندان ترک‌ در ایران معلوم است و دولت این کشور هم این را در نظر دارد. این کار ساده‌ای نیست.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: اقدامی که صورت گرفته اشتباه بود. اما به نظر می‌رسد که دولت جدید ایران تنش را ادامه نخواهد داد.

به گزارش ایسنا، اخیرا تنش هایی میان ایران و آذربایجان به وجود آمده است. دلیل این تنش ها آنگونه که مقامات کشورمان گفته اند تحرکات مشکوک رژیم صهیونیستی و نیز عناصر تروریستی در خاک آذربایجان بوده است. طرف آذربایجانی همچنین محدودیت هایی را برای تردد کامیون داران ایرانی در مرزهای دو کشور ایجاد کرده است که این موضوع بر افزایش تنش‌ها افزوده است.

این تنش ها در روابط ایران و آذربایجان که سال‌ها طولانی از روابطی برادرانه و در بالاترین سطوح برخوردار بوده‌اند، با اظهارات غیرمسئولانه مقامات آذربایجان در ماه های اخیر افزایش یافته است.
منبع:ایسنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید