واحدهای تجاری در صورت فعالیت پلمب می‌شوند

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سیجانی گفت:با توجه به اهمیت مقابله با کروناویروس، واحدهای تجاری قم که فعالیت خود را تا ۱۵ فروردین تعطیل نکنند، پلمب خواهند شد.

محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در جلسه فوری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم گفت: پیرو ابلاغ اتاق اصناف استان و مصوبات مراجع قانونی مبنی بر تعطیلی مراکز تجاری غیرضروری مایحتاج مردم، تمام پاساژها و مراکز تجاری از هرگونه فعالیت جدا خودداری نمایند.

سیجانی تصریح کرد: در چند روز اخیر بازدیدهای مستمری توسط بازرسی اتاق اصناف از مراکز تجاری و مجتمع‌های قم داشته‌ایم و به مجموعه‌هایی که تمکین نکرده‌اند اخطار لازم داده شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: تعطیلی مراکز تجاری غیرضروری در جهت کاهش تردد در سطح شهر و جلوگیری از تجمعات است و در این خصوص، بازرسی‌ها با محوریت اتاق اصناف آغاز شد.

سیجانی بیان کرد: برخی از واحدها، در هنگام بازرسی‌های صبح، غیرفعال بوده‌اند، اما فعالیت خود را به عصر موکول می‌کنند، در حال حاضر تنها ابزاری که داریم اخطار و هشدار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم یادآورشد: البته با توجه به اهمیت مقابله با کرونا ویروس ، واحدهای تجاری قم که فعالیت خود را تا ۱۵ فروردین تعطیل نکنند، پلمپ خواهند شد.

او عنوان کرد: واحدهایی که پس از اخطار دوباره اقدام به فعالیت می‌کنند و به اخطار و هشدارها توجه نکنند، شامل پلمپ می‌شوند.

سیجانی گفت: اگر با متخلفان برخورد شود و واحدها پلمب شوند می‌تواند اثرگذار باشد، در این جهت باید هماهنگی لازم با نیروی انتظامی جهت پلمپ و برخورد قضائی صورت پذیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بیان کرد: طبق قانون نظام صنفی در ماده ۲۷، پلمپ و بستن واحدهای تجاری توسط نیروی انتظامی در حوزه اماکن عملیاتی می‌شود و ما درخواست داده‌ایم تعدادی از واحدها که از این بخش‌نامه تبعیت نکرده‌اند، پلمب شوند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید