هشدار پلیس به قهوه‌خانه‌های زیرزمینی

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران: افرادی که به صورت غیرقانونی و زیرزمینی اقدام به راه‌اندازی قهوه‌خانه‌های سنتی در پایتخت کرده‌اند باید بدانند که این فعالیت، بدون مجوز و غیرقانونی است.

سرهنگ نادر مرادی، در برنامه‌ی رادیویی "تهران من" گفت: در ماه‌های اخیر برخی از قهوه‌خانه‌های سنتی شهر تهران را که فاقد جواز رسمی هستند شناسایی کردیم و موارد قانونی به متخلفان تذکر داده شده است. این مراکز به صورت زیرزمینی فعالیت می‌کنند و متاسفانه در مدتی که ستاد ملی کرونا دستور تعطیلی مکانهایی، چون قهوه خانه‌ها را که از عوامل مهم شیوع بیشتر ویروس کووید ۱۹ در جامعه بود، صادر کرد، این اماکن غیرقانونی علاوه بر فعالیت، قلیان هم به مشتری‌ها می‌دادند.

در روزهای اخیر خبری به نقل از سرهنگ نادر مرادی در ارتباط با پذیرایی با قلیان از مشتریان در قهوه‌خانه‌های سنتی در رسانه‌ها منتشر شده بود. وی در این رابطه به مخاطبان رادیو تهران گفت: در برخی از اماکن و قهوه‌خانه‌ها هنوز عده‌ای به پذیرایی از مشتریان خود با قلیان به صورت چراغ خاموش مشغول هستند. ما برابر دستور العمل ستاد ملی کرونا به همه هشدار دادیم در این ایام فعالیت‌هایشان را متوقف کنند، اما برخی از قهوه‌خانه‌های سنتی کاملا غیرقانونی به این عمل ادامه داده و از این راه درآمدزایی داشتند.

این کارشناس امنیتی اظهار داشت: بیش از ۹۵ درصد از آن‌هایی که به صورت قانونی در این عرصه فعالیت داشتند پس از اینکه از سوی صنف مورد نظر دستور تعطیلی را دریافت کردند به قوانین احترام گذاشته و فعالیت را متوقف کردند، اما چند مورد هم که بسیار محدود بود از قانون سرپیچی کردند که تذکرهای لازم به آنان از سوی پلیس امنیت تهران داده شده است.

وی اظهار داشت: افرادی که به صورت زیرزمینی و بدون مجوز به فعالیت راه اندازی قهوه خانه‌های سنتی پرداخته اند باید بدانند که قطعا پلیس با آنان برخورد خواهد کرد و امکان اینکه مدتی طولانی را بدون مجوز و با تخلف فعالیت کنند، وجود ندارد و مردم اطمینان داشته باشند این برخوردها که با این افراد انجام خواهد شد قطعا بازدارنده است.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید