هشدار وقوع سیل

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش شدید باران و برف در برخی استان‌ها نسبت به احتمال وقوع سیل، بالاآمدن آب رودخانه‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی و آب‌گرفتگی معابر شهری از امروز (پنجشنبه، هفتم فروردین) هشدار داد.

صنعت نویس: سازمان هواشناسی در اطلاعیه ای با توصیف تشدید فعالیت سامانه بارشی از امروز (پنجشنبه، هفتم فروردین) اعلام کرد: امروز بارش باران و رعد و برق در استان های کردستان و کرمانشاه (حداکثر ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر)، نیمه شمالی فارس و جنوب غرب و مرکز کرمان (حداکثر ۲۰ تا ۳۰ میلی‌متر به‌صورت محلی احتمال بارش بیش از ۳۰ میلی‌متر) را شاهد خواهیم بود.

این سازمان برای فردا (جمعه، هشتم فروردین) بارش باران و رعد و برق برای جنوب آذربایجان غربی، شمال کردستان (حداکثر ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر)، غرب اصفهان، جنوب استان مرکزی و لرستان (حداکثر ۲۰ تا ۳۰ میلی‌متر) پیش بینی کرد.

همچنین در روز شنبه (نهم فروردین) بارش باران و رعد و برق در استان های آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، زنجان، فارس، غرب کردستان، کهگیلویه و بویر احمد (حداکثر ۲۰ تا ۴۰ میلی‌متر)، چهارمحال و بختیاری نیمه شرقی خوزستان و جنوب و شرق لرستان (حداکثر ۴۰ تا ۸۰ میلی‌متر) پیش بینی شده است.

برای روز یکشنبه (دهم فروردین) نیز در استان های فارس، شرق خوزستان، کرمان و کهگیلویه بویر احمد (حداکثر ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر به‌صورت محلی احتمال بارش بیش از ۴۰ میلی‌متر)، شرق خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی شرق یزد و غرب کرمانشاه (حداکثر ۲۰ تا ۳۰ میلی‌متر بارش) پیش بینی می‌شود.

علاوه بر مخاطره های یاد شده، آب‌گرفتگی معابر شهری و اختلال تردد در جاده‌های مواصلاتی، لغزندگی جاده‌های کوهستانی و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی شده است. در این راستا، سازمان هواشناسی، مدیریت سدها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی، فاصله گرفتن از رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفرهای غیرضروری را توصیه کرد.
ایرنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید