هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشداری نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور، رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید طی دو روز آینده خبر داد.

در هشدار سازمان هواشناسی آمده است که تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور جوی امروز (۱۰ اردیبهشت) در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، همدان، مرکزی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، نیمه غربی اصفهان، نیمه شمالی فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید فردا (۱۱ اردیبهشت) در استان‌های زنجان، همدان، کردستان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، سمنان، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، کرمان، یزد، اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی و شمال و شرق خوزستان تداوم دارد.

از این‌رو سازمان هواشناسی هشدار داده است که احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر و برخورد صاعقه وجود دارد بنابراین از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و آبراه‌ها خودداری شود.

مدیریت سدها، اقدامات پیشگیرانه برای حفظ محصولات کشاورزی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی ازجمله شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها برای جلوگیری از خسارات احتمالی سیلاب و آبگرفتگی معابر از توصیه‌های دیگر سازمان هواشناسی است.

به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی رنگ پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.
ایسنا

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید