نهایی شدن قرارداد برقی کردن قطار تهران- گرمسار به زودی

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از نهایی شدن قرارداد برقی کردن قطار تهران- گرمسار در روزهای آینده خبر داد.
نهایی شدن قرارداد برقی کردن قطار تهران- گرمسار به زودی

به گزارش صنعت نویس، سعید رسولی در بازدید از شرکت تام ایران خودرو و نشست با مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با بیان این‌که تمام تلاش خود را برای تسریع در امضای قرارداد پروژه برقی کردن قطار تهران- گرمسار خواهیم کرد، گفت: نه تنها مشتاقیم که هرچه سریع‌تر تفاهم نامه اخیر به قرارداد منجر شود بلکه علاقه‌مندیم که عملیات اجرایی این پروژه بزرگ نیز به زودی آغاز شود و برای این کار در حال بررسی ظرفیت‌های قانونی و رفع موانع کاری و اجرایی هستیم.
به گفته رسولی، برقی کردن قطار تهران‌- گرمسار عبور از یک سد بزرگ با یاری گرفتن از توان داخلی و شکستن تابوی وابستگی به خارج در این زمینه است که تا پیش از این، ما را زمین‌گیر کرده بود.
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد داد، کارگروه مشترکی برای بررسی و امکان‌سنجی همکاری تام ایران خودرو با راه آهن در سایر حوزه‌ها غیر از موضوع این تفاهم نامه، تشکیل شود.
رسولی تاکید کرد: امروزه مجموعه عظیمی مثل شرکت تام، آن قدر توانمند شده که توانسته پروژه‌های مهمی از جمله کمک به ایجاد خط، تولید ریل، اجرای منوریل و تله کابین را اجرایی کند و باعث افتخار است که کارشناسان پر انرژی آن در اجرای پروژه های داخلی، منتظر خارجی ها ننشستند و خودشان وارد میدان عمل شدند.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز با بیان این‌که تام یکی از سرمایه‌های ارزشمند ایران خودرو است که در تنگناهای مختلف به یاری این شرکت شتافته، اذعان کرد: سرمایه اصلی این شرکت چیزی غیر از منابع انسانی آن نیست که در مواجهه با تمامی مسایل مهندسی، ماهیتی منعطف و تطبیق‌پذیر دارند.
فرشاد مقیمی ادامه داد: تام سرمایه‌ای ملی است و این شرکت در پروژه‌های برون‌مرزی ایران‌خودرو نقش فعالی دارد و اکنون به جایگاهی رسیده که می‌تواند برای راه‌آهن در قامت یک شریک استراتژیک در حوزه‌های فنی و مهندسی نقش ایفا کند.
وی با اشاره به تفاهم‌نامه برقی کردن قطار تهران ـ گرمسار گفت: با توجه به تجربه قبلی در خصوص برقی کردن قطار تهران ـ مشهد، امیدواریم تفاهم فعلی هر چه سریع‌تر به قرارداد منجر شود.
مقیمی تصریح کرد: در بازدید امروز سعی شد بخشی از ظرفیت های عظیم مجموعه تام ایران خودرو که می‌تواند برخی از نیازهای مجموعه راه‌آهن کشور را رفع کند به مدیر عامل راه آهن معرفی شود تا ظرفیت‌هایی که ممکن است به سبب عدم شناخت از توان داخلی نیازمند تامین از خارج کشور باشد از طریق این شرکت و سایر مجموعه های توانمند زیر مجموعه ایران خودرو تامین شود.
گفتنی است، در نشست برگزار شده، پس از معرفی عمومی و تخصصی شرکت تام و دستاوردهای این شرکت در پروژه‌ها، بازدیدی ازبخش‌های مختلف این شرکت به عمل آمد و گروه‌های خودرویی و فنی و مهندسی به معرفی توانمندی‌های تخصصی خود پرداختند.
منبع:ایکوپرس

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید