نقشه راه آینده شرکت مس در تعامل و همکاری با دانشگاه تعریف شده است

باعث افتخار است که امروز در خدمت اصحاب و علم دانش‌ هستم که دل‌مشغولی‌های بخش صنعت مس را طرح کنم و با یک مفاهمه ان‌شالله بتوانیم نقشه راهی را در تعامل با هم تهیه کنیم و این نقشه راه، در واقع مسیر ما را در آینده‌ای دور و نزدیک معین کند.

صنعت نویس: به گزارش مس پرس، دکتر علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در جلسه تعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با دانشگاه شهید باهنر کرمان که به مناسبت روز بسیج استادان در دانشگاه باهنر کرمان و با هدف ترسیم نقشه جامع مس برگزار شد، گفت: از استادان، متخصصان، نخبگان و مجموعه دانشگاه که بتوانند به شرکت ملی صنایع مس ایران در فناوری نوین کمک کنند استقبال می‌کنیم تا در کارکرد فعلی و سنتی خودمان بکار ببریم و باعث بهره‌وری شویم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران به پتانسیل و ظرفیت‌ها و رتبه‌ها شرکت ملی مس با دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: جامعه بالنده علمی و صنعتی، جامعه ای است که 5 سال اول وارده کنند تکنولوژی و مهندسی باشد و 5 سال دوم باید تلاش کند که خودش داشته باشد و در 5 سال سوم بتواند صادر کننده مهندسی باشد.

وی گفت: با وجود پتانسیل علمی که در دانشگاه‌ها است ما باید در مرحله اول در صنعت مس خواسته خود کشور را تامین کنیم و بعد بتوانیم صادر کننده تکنولوژی، دانش و مهندسی باشیم.

دکتر رستمی با اشاره به سالروز شهادت دکتر چمران گفت: همانطور شهید چمران با نوآوری‌هایش در بکارگیری مهندسی جنگ و جهاد و محرومیت‌زدایی‌هایش موفق بوده ما هم امروزه در یک جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم که نیاز به چمران‌هایی داریم که در واقع مسائل و مشکلات حوزه اقتصاد و صنعت را حل کنند.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران پس از شنیدن طرح‌ها و ایده‌های استادان و متخصصان استان کرمان در خصوص هوش مصنوعی، مراقبت در کارکرد ماشین آلات، افزایش بهره‌وری و... از دانشگاه خواستار کمک در زمینۀ پیاده سازی انقلاب چهارم صنعتی در صنایع مس شد.

وی افزود تغییرات را باید از انسان ها و تغییر نگاه شروع کنیم و افزود: از هر نوع پیشنهادی برای سوق دادن به انقلاب صنعتی چهارم استقبال خواهیم کرد، زیرا در حال حاضر این انقلاب بهترین عملکرد را دارد.

مدیر عامل شرکت مس مثالی از پرورش ماهی در دریای عمان با استفاده از فناوری نوین انقلاب چهارم صنعتی بیان کرد و گفت: تفاوت فاحشی در فناوری نوین است، در این طرح هر جا از فناوری نوین انقلاب چهارم صنعتی استفاده شده بود 270% نسبت به حوضچه‌هایی که استفاده نشده بود تفاوت تولید وجود داشت.

با روحیه علمی دکتر رستمی فرصتی خوب برای تعامل با دانشگاه ایجاد می‌شود

همچنین دکتر حسین اکبری فرد سرپرست دانشگاه باهنر کرمان در این نشست، ارتباط دانشگاه با صنعت را چالش همیشگی عنوان کرد و حضور دکتر علی رستمی مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران در دانشگاه را نقطه مثبتی قلمداد کرد و گفت: ان‌شاالله بتواند فرصت خوبی برای تعامل دانشگاه با صنعت ایجاد شود.

وی با اشاره به معرفی و قدمت 50 ساله دانشگاه خاطر نشان کرد: این دانشگاه با نگاه خیرانه و خیرخواهانه در رفع مسائل کشور بنا شده و امیدواریم دانش‌آموختگانی برای پیشبرد اهداف و رسالت‌های دانشگاه، تربیت شوند.

دکتر اکبری‌فرد افزود: مجموعه دانشگاه شهید باهنر کرمان به عنوان بزرگترین دانشگاه جنوب شرق کشور با ظرفیت‌های بالایی که دارد می‌تواند با تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه آموزش و پژوهش‌های کاربردی، در حل مسائل جامعه و ارتباط با صنعت نقش بسزایی داشته باشد.

در بخش دیگری از این نشست، دکتر حجت‌الله رنجبر سرپرست حوزه معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه گزارش مفصلی در زمینه برنامه راهبردی 5 ساله در حوزه پژوهشی و فناوری، طرح‌های پژوهشی تقاضا محور، طرح‌های تحقیقاتی با شرکت ملی صنایع مس ایران در سال 1400، رتبه‌بندی دانشگاه در رنگکینگ جهانی (مقالات، تایمز و شانگهای) و همچنین معرفی مرکز رشد و نوآوری دانشگاه و مجموعه آزمایشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها دانشگاه ارائه کرد.

گفتنی است، جلسه تعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با دانشگاه شهید باهنر کرمان با هدف ترسیم نقشه جامع مس، حمایت از تولیدات دانش‌بنیان، تعامل ارتباط صنعت و دانشگاه روز سه شنبه 31 خردادماه 1401 در سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه شهید باهنر کرمان به مناسبت روز بسیج اساتید، برگزار شد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید