نسل جدید موتورهای ایران خودرو در راه است

مدیرعامل شرکت ایپکو از اجرای پروژه تطبیق موتور سه استوانه با پلتفرم محصول کراس‌اوور ایران خودرو خبر داد.
نسل جدید موتورهای ایران خودرو در راه است

به گزارش صنعت نویس، مهدی رجبعلی با بیان این‌که بر روی پلتفرم خودروی تارا، از موتورهایی که در حال ارتقا هستند، استفاده خواهد شد، گفت: موتور توربوی EF7 پلاس نیز برای پلتفرم خودروی کراس‌اوور که از محصولات آتی ایران خودرو به شمار می رود، در نظر گرفته شده است. خانواده موتور سه استوانه نیز در حال تطبیق بر روی این پلتفرم است.
وی با اشاره به نقشه راه توسعه موتورهای گروه صنعتی ایران خودرو، سه گام را در راستای تحقق اهداف این نقشه راه برشمرد و عنوان کرد: گام اول، کاهش شمارگان موتورهای قدیمی است که از یک سال و نیم پیش آغاز شده و امسال نیز ادامه دارد. گام دوم، افزایش شمارگان در موتورهای به روزتری است که مصرف سوخت و آلایندگی کمتر و فناوری بالاتری دارند، در کنار آن موتورهای موجود توسعه داده شده و به تبع آن، طرح XU7 پلاس تعریف شد که در مرحله تولید انبوه قرار دارد. در این موتور بهبود مصرف سوخت و ارتقای سطح آلایندگی را شاهد هستیم.
وی با اشاره به تعریف طرح موتور EF7 پلاس توسط ایران خودرو، خاطرنشان کرد: تمامی خانواده این موتور در حال ارتقا بوده و موتور اول و دوم آن تا پایان امسال به بهره‌برداری می رسد. تولید انبوه موتور سوم نیز به سال ۱۴۰۱ موکول می شود.
مدیرعامل شرکت ایپکو، با بیان این‌که طرح TU5 پلاس بهره‌برداری و بر روی خودروهای گروه صنعتی ایران خودرو نصب شده است، این اقدام را در راستای گام‌های میان مدت ایران خودرو در حوزه ارتقای موتور دانست.
وی با بیان این‌که گام سوم و بلند مدت ایران خودرو در حوزه موتور، جایگزینی نسل جدید خانواده موتور ایران خودرو است که سمبل اصلی آن موتور سه استوانه است، اظهار کرد: در این گام، ارتقای اصلی اتفاق خواهد افتاد و از نسل حاضر موتورها عبور کرده و به نسل های جدیدی می رسیم که در حال توسعه بوده و جایگزین موتورهای حاضر خواهد شد.
منبع:ایکوپرس

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید