مس فروش:

مشکل واحدهای صنعتی تهران مربوط به بانک هاست

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران اظهار کرد: بیشترین مشکلاتی که واحدهای صنعتی این استان با آن مواجه هستند مربوط به حوزه بانکی و دریافت تسهیلات یا مطالبات معوق است.

صنعت نویس: محمدرضا مس فروش روز چهارشنبه پس از برگزاری یکصد و پنجاه و پنجمین نشست ستاد تسهیل استان که به ریاست استاندار در سرسرای استانداری تهران برگزار شد افزود: فراوانی مشکلات واحدهای صنعتی در حوزه بانکی 557 مورد است و پس از آن بدهی به سازمان تأمین اجتماعی با 328 مورد، بدهکاری های مالیاتی با 302 مورد و 135 مورد سایر مشکلات، باعث اختلال در روند فعالیت این واحدها شده اند.
وی ادامه داد: خوشبختانه با همراهی خوب استاندار تهران و با بضاعتی که داریم، روند راه اندازی واحدهای مشکل دار صنعتی استان تهران دارای پیشرفت مناسبی است.
به گفته مس فروش از ابتدای امسال تاکنون در ستاد تسهیل استان یکهزار و 2 فقره پرونده تشکیل شده و یکهزار و 322 مصوبه نیز به تایید این ستاد رسیده است که 721 مصوبه از این شمار، اجرا و مابقی در شرف اجرا شدن هستند.

**روند رضایت بخش طرح های رونق تولید
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان تهران به در دست اجرا بودن 2 طرح های رونق تولید اشاره کرد و افزود: تاکنون در این خصوص افزون بر 2هزار و 500 مورد ثبت نام داشته ایم.
مس فروش اظهار کرد: با اینکه در ابتدای اجرای این طرح ها کم کاری و همراهی نامناسب سیستم بانکی از عوامل بازدارنده بود اما با رویکرد موثر وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار تهران، همکاری بانک ها بیشتر شده است.
به گفته این مسئول، در این راستا تاکنون یکهزار و 570 میلیارد ریال از سوی سامانه دولت و افزون بر 9 هزار ریال نیز بصورت مستقیم از سیستم بانکی تسهیلات پرداخت شده است.
وی در پاسخ به این سوال که از ابتدای امسال تاکنون چه تعداد واحد راکد یا نیمه فعال به چرخه تولید و اشتغال بازگشته اند، اظهار کرد که به زودی آمار مربوط به این حوزه را جمع بندی و اعلام خواهد کرد.
در یکصد و پنجاه و پنجمین نشست ستاد تسهیل استان، مشکلات واحدهای تولیدی که در زمینه هایی چون تولید فراورده های لبنی، صنایع چوبی، لوازم التحریر، تابلوهای برق، قطعات سرامیکی و... فعالیت می کردند با حضور نمایندگان بانکهای عامل، مدیران دستگاههلی ذیربط و به ریاست سید حسین هاشمی، استاندار تهران مورد بررسی قرار گرفت.
دادن فرصت بازپرداخت یا دوره تنفس، تقسیط کردن بدهی به بانکها و تامین اجتماعی و امور مالیاتی و رعایت سقف پرداخت از سوی بانکها از جمله مواردی بود که استاندار بر آنها تاکید کرد.

ایرنا

افزودن نظر جدید