مرکز نوآوری نوین آمپر به بهره برداری رسید

مجموعه نوآوری «نوین آمپر» با همکاری مشترک دو مرکز نوآوری «آمپر» و «نوین ارزش» و با هدف تقویت اکوسیستم با استفاده از دو عنصر شتابدهی و پژوهش و در راستای تسهیل فضای کار استارت آپ ها در زمینه حمل و نقل هوشمند به بهره برداری رسید.
مرکز نوآوری نوین آمپر به بهره برداری رسید

به گزارش صنعت نویس، مجموعه نوآوری «نوین آمپر» با همکاری مشترک دو مرکز نوآوری «آمپر» و «نوین ارزش» و با هدف تقویت اکوسیستم با استفاده از دو عنصر شتابدهی و پژوهش و در راستای تسهیل فضای کار استارت آپ ها در زمینه حمل و نقل هوشمند به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو، مهندس رحیمی نژاد، مدیرعامل مرکز نوآوری نوین ارزش هدف از راه اندازی این مجموعه را هم افزایی در حوزه نوآوری، توجه به زنجیره ارزش، حمایت از نخبگان، سرمایه‌گذاری هدفمند، تجاری‌سازی ایده‌ها و توسعه کسب‌وکارهای نوین را از جمله اهداف مهم این شرکت دانست و عنوان کرد: با توجه به سوابقی که در حوزه نوآوری داشتیم و همچنین ضرورت تکمیل ظرفیت هلدینگ های بزرگ کشور در حوزه صنعتی این مجموعه با هدف هم افزایی در حوزه نوآوری راه اندازی شد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به وجود زنجیره ارزش کامل در هر دو هلدینگ به این نتیجه رسیدیم که با ارائه راه حل های نوآورانه فضایی مناسب برای رشد کسب و کارها ایجاد کنیم و از طریق ایجاد زیرساخت ها نخبگان کشور را جذب و حمایت کرده و همکاری بلند مدتی با آنها داشته باشیم.

مدیرعامل مرکز نوآوری نوین ارزش با بیان اینکه سرمایه گذاری هدفمند توسط دو مجموعه آمپر و نوین ارزش می تواند زمینه حمایت بیشتر از کسب و کارهای نوآورانه را فراهم کند، اظهار داشت: تجاری سازی ایده ها یکی از موضوعات مهم در کسب و کارهای نوآورانه است که برخی مواقع ممکن است ایده های به مرحله اجرا نرسند اما با توجه به زنجیره کاملی که در هر دو مجموعه وجود دارد ظرفیت تبدیل ایده های خام به پروژه های اجرایی را فراهم کرده و درنهایت با توجه به نامگذاری سال تحت عنوان تولید دانش بنیان این امکان برای ما فراهم شده تا ایده ها و کسب و کارهای نوآورانه را به شرکت های دانش بنیان تبدیل کنیم.

رحیمی نژاد در ادامه از خلق ارزش افزوده پایدار، راهبری وهدایت کسب و کار و تربیت سرمایه انسانی کارآمد به عنوان فعالیت های کلیدی مجموعه نوین آمپر یاد کرد و گفت: فعالیت های این مجموعه شامل شناخت و تشخیص به موقع فرصت ها برای تصمیمات اقتصادی صحیح است . همچنین مهم ترین نگرش ما در دو مجموعه رایزکو و نوین ارزش تربیت سرمایه انسانی کارآمد است و به همین دلیل هدایت کسب و کارها به بهترین نحو انجام خواهد شد چراکه بهترین مدیران کشور در این دو مجموعه حضور دارند و با توجه به اینکه مرکز های نوآورانه عمدتا از تجربه کاری کمتری برخوردارند این امکان در مجموع ارزش برای آنها فراهم شده است.

وی افزود: با توجه به وجود سیستم استارت آپی در کشور یکی از نیازهای اساسی ایجاد ارزش افزوده پایدار برای کسب و کارهای دارای ایده است و سعی ما بر این است که با پیاده سازی و تجاری سازی ایده ها کسب و کارهای نوپا به ارزش افزوده پایدار دست پیدا کنند.

مرکز نوآوری نوین آمپر به بهره برداری رسید

مدیرعامل مرکز نوآوری نوین ارزش با اشاره به فرآیند شتاب دهی کسب و کارها در مجموعه نوین آمپر گفت: گام اول در فرآیند شتابدهی در مجموعه شناسایی و تحلیل ایده است به نحوی که موضوعات مدنظر را با مراکز نوآوری، دانشگاه ها و شرکت های صنعتی که با آنها همکاری داریم به اشتراک گذاشته و پس از آن با برگزاری رویدادهای تخصصی و انتخاب پروژه های اولیه طرح کسب و کارها را بررسی کرده و بر اساس اصول سرمایه گذاری منابع مالی تزریق شده و وارد حوزه تجاری سازی ایده ها می شویم که مزیت کلیدی مجموعه نوین ارزش است.

رحیمی نژاد اضافه کرد: با توجه به اینکه استارت آپ هایی را از مراحل قبل مدنظر قرار دادیم در مرحله تجاری سازی به آنها کمک می کنیم تا برای بازاریابی کسب و کار خود اقدام کرده و پس از آن وارد مرحله جداسازی شده و با تبدیل پروژه ها به کسب و کار نخبگانی که در مرحله اول پذیرش شده اند می توانند به عنوان شرکت های مستقل فعالیت کنند و ما نیز در ایجاد کسب و کارهای پایدار به آنها کمک خواهیم کرد.

در ادامه این مراسم مهندس مهدی اکبرشاهی،مدیرعامل مرکز نوآوری آمپر اظهار داشت: چالش عمده ای که استارت آپ های نسل دوم با آن مواجه هستند متفاوت با استارت آپ های نسل اول است و با قرار گیری دو مجموعه در کنار یکدیگر سعی کردیم نیاز به تجهیزات آزمایشگاهی که در نسل اول استارآپ ها وجود داشت را از بین برده و در راستای رفع چالش ها و محدودیت ها با بسترسازی آزمایشگاهی در هلدینگ خود خدمات مناسبی به کسب و کارهای نوپا داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به مراودات موثر و شناخت کاملی که از نهاد های قانون گذار داریم که می توانیم زمینه ایجاد زیرساخت ها برای راه اندازی کسب و کارهای نوپا را تسهیل کنیم. همچنین با شناخت کامل بازار و دسترسی به کل زنجیره می توانیم در حوزه بازاریابی به کسب و کارها کمک کنیم و از تجارب نیروهای توانمند این مجموعه در توسعه محصولات سخت افزاری و نرم افزاری برای پیشرفت کسب و کارها بهره ببریم.

مدیرعامل مرکز نوآوری آمپر ادامه داد: برای افزایش بازدهی در مجموعه مدل نوآوری باز را انتخاب کردیم که بسیاری از مجموعه های پیشرو در دنیا از این مدل استفاده می کنند به نحوی که از همه ظرفیت های موجود در ارتباط با دانشگاه ها و مراکز تحقیق و توسعه و مراکز شتابدهی و نوآوری و همچنین از ازمایشگاه های مجموعه خود و سایر مجموعه ها برای پیشرفت کسب و کارهای نوپا استفاده کنیم و در نهایت تعریف مساله برای دانشگاه ها یکی دیگر از فرصت هایی است که در قالب مسابقاتی زیر نظر بنیاد نخبگان این فرصت را برای رشد کسب و کارهای نوپا فراهم می کند.

اکبرشاهی با اشاره به فعالیت های مجموعه نوین آمپر در صنعت حمل و نقل تشریح کرد: این مرکز نوآوری تلاش‌های شایانی در صنعت حمل و نقل، حمل و نقل هوشمند، هوشمندسازی خودرو و کاهش تولید خودروهای آلاینده داشته است.

مدیرعامل مرکز نوآوری آمپر در پایان از برگزاری رویداد تخصصی IOT در صنعت خودرو در نیمه اول مهرماه ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: موضوعاتی مرتبط با بیمه هوشمند،بهینه سازی مصرف سوخت، سیستم تعمیر و نگه داری خودرو، خودروهای متصل و مدیریت ناوگان از جمله سرفصل های این رویداد است و از صاحبان ایده در این حوزه دعوت می شود که در این رویداد تخصصی حضور داشته باشند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید